Ribtjenester Startet 2.August.2011 Link til dette innlegget Startet 2.August.2011 Hva skjer hvis toll gutta stopper meg i Norge med båt som ikke er tollet inn, kan jeg dra på helgetur til Norge feks. Hilsen Morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Poseidon Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig så kommer du til å bli en erfaring rikere .... og fryktelig mange kroner fattigere :headbang: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ribtjenester Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 (redigert) Hvis jeg forstår spørsmålet ditt riktig så kommer du til å bli en erfaring rikere Tolker det som at det ikke er noe lurt:) Å jeg kommer nok ikke til og bli den erfaringen rikere, men må jo sjekke litt:)) Redigert 2.August.2011 av Ella. (see edit history) Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Avgiftsplikten forfaller til betaling idet du passerer grensen. Mv og hk avgift. Sitér dette innlegget Link to post
Ribtjenester Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Men man kan bruke den så mye man vil i eu land? Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Jernbåten Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Som norsk statsborger kan du bruke EU-båt over hele verden, bare ikke i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Som norsk statsborger kan du bruke EU-båt over hele verden, bare ikke i Norge. Hvis du er bosatt i et annet land f.eks Sverige, kan du bruke båten i Norge inntil ett år. Men så må du ut, eller betale! Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Tollerne ligger på Hærføl og raidet norske båter fra Marieholm som fristes av norske dieselpriser Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
CB. Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Dette løser du enkelt med å ha noen gode venner i utlandet å registrerer båten på dem. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
glaserud Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Hvis du som norsk statsborger kjører en utenlandskregistrert bil inn i landet, er den å anse som innført, og det påfaller avgifter for innførsel, uavhengig av hvem som måtte eie den. (Så vidt jeg vet.) Vil ikke det samme gjelde for båt? D.v.s. at om du kjører en svensk båt inn i Norge, og du selv er norsk, så er den å anse som innført, uavhengig av hvem som eier den? Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Fant denne fra Seilas men det finnes i lihet av bil muligheter til å kjøre både bil og båt i norgen under spesielle regler, bosted, ansettelse osv osv. http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:4b8TcPi9ZtQJ:seilas.no/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTI5NjU5Nw+kj%C3%B8re+utenlands+b%C3%A5t+i+norge&hl=no&gl=no&pid=bl&srcid=ADGEEShqMbgP3PY5mRgdOtXycVrAdtpNUtV82oVoiZno_uQigoVGW-8TzUN14N2CWNH3rGpdvodXFD8J9rPKzYoMPfqarYQJ96QB9Nrd6T157IiWudsdq71QMWhQZKMaLv9hTDnArU3-&sig=AHIEtbRvH1Khti7bjMFqmAE13DwdzLibSA Redigert 3.August.2011 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
sjöfugelen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Dette løser du enkelt med å ha noen gode venner i utlandet å registrerer båten på dem. Nei, det går nok desverre ikke! Dette har jeg skriftlig fra toll og avgiftsmyndigheten. Det er bare du som eier som kan bruke båten i Norge dersom du er bosatt i utlandet og kun EU-moms er betalt. Du kan ikke låne den bort til andre. Redigert 3.August.2011 av sjöfugelen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Jeg har to venner som kjører utenlandskregistrerte biler her i Norge. En svenskreg. og en tyskreg. Begge er bosatt og folkeregisterregistrert i Norge. Og begge kjører lovlig. Om de kunne gjort det samme med båt vet jeg ikke. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Dette går om du er midlertidig registrert bosatt i Norge, men det er tidsbegrensning. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Ingen midlertidighet her. Den ene har bodd i Norge i 57 år og den andre i hvert fall de siste 15-20 årene. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Hvis du som norsk statsborger kjører en utenlandskregistrert bil inn i landet, er den å anse som innført, og det påfaller avgifter for innførsel, uavhengig av hvem som måtte eie den. (Så vidt jeg vet.) Dette har ikke noe med statsborgerskap å gjøre, men hvor du faktisk er bosatt... Jeg kan som norsk statsborger kjøre utenlandsk bil eller båt i Norge på lik linje med utlendinger siden jeg har vært bosatt utenfor Norge siden 2008, og fortsatt gjør det... Jeg trenger heller ikke selv eie det jeg kjører.... kan fint bruke leiebil eller båt for den saks skyld... Mener også jeg kan bruke dette i inntil 6 måneder før jeg må ut, uten at krav om avgifter realiseres... Redigert 3.August.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
sjöfugelen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Ingen midlertidighet her. Den ene har bodd i Norge i 57 år og den andre i hvert fall de siste 15-20 årene. mvh tuffff Jeg har jobbet med utlendinger i Norge som har kjört utl. reg. biler. De har alle fått tidsbegrensinger. Har du mere detaljer om dine kjenninger? Det må väre spesialtilfeller. Kjöre utl. reg bil i Norge i 57 år. Gammel bil Flytter dem ut- og inn av Norge? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Les bedre - bosatt i Norge i 57 år. Bilen er nok nyere enn det. Årsaken er noen smutthull i forhold til firmabil reg. på selskap i utlandet som vedkommende eier (og er ansatt i). Poenget mitt er at det muligens finnes tilsvarende smutthull for båt, men firmabåt er kanskje å forsøke å tøye strikken litt vel langt? mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
sjöfugelen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Årsaken er noen smutthull i forhold til firmabil reg. på selskap i utlandet som vedkommende eier (og er ansatt i). mvh tuffff OK, det forklarer saken. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Fant denne fra Seilas men det finnes i lihet av bil muligheter til å kjøre både bil og båt i norgen under spesielle regler, bosted, ansettelse osv osv. Hva er det i denne artikkelen du da tenker på? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Jernbåten Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Tollerne ligger på Hærføl og raidet norske båter fra Marieholm som fristes av norske dieselpriser Du mener EU-båter ført av norsk statborger bosatt i Norge, formoder jeg. Dette løser du enkelt med å ha noen gode venner i utlandet å registrerer båten på dem. Den er så enkel at den nok er litt for enkel. Blir du som norsk statsborger bosatt i Norge tatt med utenlandskregistrert båt i Norge, så kommer regning med straffegebyr. Sjekket dette i fb. m/en tysk kammerat som skulle ha båten sin opp her. Ble jeg tatt til rors og eier ikke var med i båten, så ville prosessen med ulovlig innførsel bli iverksatt. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Hva er det i artikkelen du tenker på? Flere ting som er suplement og sansynligvis har interesse for trådsparters spørsmål ? Synes du ikke artikkelen fra Seilas er relevant ? Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Snikende skeptik Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Dette kan løses ved å ha med en som ikke er permanent bosatt i norge, men i et hvilket som helst eu land. Hvis man da blir stoppet er det denne personen som har lånt båten eller er fører av båten. Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Eit spørsmål litt på sida av diskusjonen: Dersom ein har ein gamal 70-talsbåt utan noko form for registreringsnummer eller andre identifikasjonsmerke, korleis kan ein vite at båten er fortolla inn i landet? Gamle båtar som har skifta eigar X gongar opp gjennom åra må då vere veldig vanskeleg å kontrollere? Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
Jernbåten Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Eit spørsmål litt på sida av diskusjonen: Dersom ein har ein gamal 70-talsbåt utan noko form for registreringsnummer eller andre identifikasjonsmerke, korleis kan ein vite at båten er fortolla inn i landet? Gamle båtar som har skifta eigar X gongar opp gjennom åra må då vere veldig vanskeleg å kontrollere? Vansklig blir det nok. Men sitter du i den båten, så kan tollen spørre hvem det er som eier den. Hvem forrige eier var. Er det ei jolle til 500 kroner, så gidder vel ikke tollen. Er det en dyrere båt, så kan det hende at tollkverna begynner å male. Og har den først begynt, så har de ikke dårlig tid med å finne ut av ting. Så i et slikt hypotetisk tilfelle, så bør ikke båten være forsikret eller vises på formuesfremgangen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.