Bergen Startet 2.August.2011 Link til dette innlegget Startet 2.August.2011 Skal montere ny lazybag og må lage oppheng til blokkene i masten. Tenkte egentlig å poppe de fast men det medfølger selvskruende. Noen som har formening om hva som er best samt andre generelle tips angående å feste i aluminium. Frykten er at det "revner" under arbeidet. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Sjøvannsbestandige aluminiums poppnagler er vel å foretrekke kanskje.. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Sjøvannsbestandige aluminiums poppnagler er vel å foretrekke kanskje.. Legeringen heter "monel". Popnager i aluminium brukes ikke i riggsammenheng. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 2.August.2011 Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 Ahh..takk! så lærte jeg noe ikveld også Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Legeringen heter "monel". Takker for nyttig info. Og hvor får jeg kjøpt nagler i monell? Men på den annen side ettersom selvskruende er det som medfølger kan det vel ikke være helt feil å benytte disse heller? Sitér dette innlegget Link to post
SRA Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Monell nagler får man i båtsjappa Sitér dette innlegget Link to post
Fjellmatros Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Gjenger, aluminium og bevegelse er tre ting som går heller dårlig sammen. Jeg hadde brukt rustfrie popnagler til dette formålet. Er skikkelig solide og tåler mye. Er harde å klemme i sammen hvis det er litt størrelse på naglene, så en kraftig tang er å foretrekke. Har ikke erfaring med seilbåt, men kjenner godt til snøscooter. Rammene er av aluminium og er kun poppet sammen med stålnagler, disse løsner aldri og påkjenningene er meget store. Redigert 3.August.2011 av Fjellmatros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 (redigert) Gjenger, aluminium og bevegelse er tre ting som går heller dårlig sammen. Jeg hadde brukt rustfrie popnagler til dette formålet. Jeg får gjenta: Det er nagler i monel som skal benyttes, ikke rustfritt! Redigert 3.August.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.