Jump to content

Theri 415 r, skummet har trukket vann, kan den repareres?

kjella

Recommended Posts

Hei:D

Jeg har en Theri 415 r, og den er full av vann i skummet/flyte ellementene inni i båten etter forige eier har satt noe hull uten og tenke seg om.

Båten er av abc(trur jeg det heter) plast.Jeg har tenkt og dele båten for og fjerne derre skummet...

Er det noen som har noen tips og råd til meg om framgangs måte? Om jeg må forsterke skroget når jeg fjerner skummet, om jeg kan stive av skroget med og støpe inne noen lekter langsgående med glassfiber?

Kom gjerne med innspill, setter stor pris på det:D

På forhånd takk:D

kjell

Tror ikke jeg ville gått i gang med et slikt prosjekt.

Har du mye vann mellom skum og skrogene på en Terhi, dvs. at inner eller ytterskog ikke lengre er "limt" til skummet, er båten ofte å anse som kondemnerbar/vrak.

Mitt råd er derfor å bruke båten som den er (eller vrak den) fremfor å gå i gang med et slikt prosjekt som vil koste masse tid og penger.

Redigert av Flow (see edit history)

Takker for svar. jeg forstår hva du mener med mye arbeid,eneste grunne for at jeg tenker på å ordne den er at jeg går hjemme og er syk så jeg trenger noe å sysselsette meg om dagene, nok av matrialer har jeg som kan brukes, så det blir ikke den store kostnaden.

*Hvordan har du villet anngripet det vis du har skulle gjort det?

Hei.

Dette har jeg ikke erfaring med så noen gode råd fra meg kan jeg ikke gi.

Har eid både en 415R og en 4110. 4110 en hadde sluppet feste mellom skum og ytterskrog, med det resultat at skroget etterhvert tok inn mer og mer vann. Båten ble etterhvert så tung at jeg ikke fikk den opp i plan med litt last ombord. Så ikke for meg noe rep. prosjekt, så jeg solgte båten som "kondemnert" på finn.no.

Husk på at styrken til Terhi båtene ligger i sandwich konstruksjonen. Fjerner du skummet får du nok sikkert noen nye utfordringer.

Uansett, lykke til hvis du går i gang med dette prosjektet :thumbsup:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...