glaserud Startet 4.August.2011 Link til dette innlegget Startet 4.August.2011 (redigert) Har fullkalesje på baylineren min, og den har trykknapper rundt hele, inklusive over vindskjermen. Dette funker noe dårlig i front, da de faller av for et godt ord. Knappene sitter i forkant av aluminiumslista, s.a. kalesjen dras noe over toppen før den festes. Finnes det et bedre patent på dette som kan fikses selv? Har tenkt på vanlige forsterkede hull i kalesjen med tilsvarende fester, men det blir fort salmaker-regning av slikt. Redigert 4.August.2011 av glaserud (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
spjærøy26 Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 de beste heter " lift the dot " link: http://www.dotfasteners.com/lift_the_dot.html der er mange forhandlere... bare å google Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 4.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Ja, der, ja! Supert. :) Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 (redigert) Det finnes også en annen type: Sjekk; www.seasea.no Redigert 4.August.2011 av Elektro (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ellida Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Hei. Jeg hadde trykknapper på kalesjen min og var plaget med at de løsnet, spesielt vinterstid når det var mye vind. Fikk laget meg ny kalesje i fjord, og da byttet jeg til vriknapper som Elektro henviser til. Nå sitter kalersjen dønn fast. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 (redigert) Har "Lift the Dot" som spjærøy26 viser til, på deler av min kalesje. Og hos meg fungerer det topp, og jeg synes det er en meget smart løsning... Kjetil S Redigert 4.August.2011 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
gunped Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Det eneste jeg har funnet brukbart er skinne som man trer kalesjen inn i,vind og vanntett.Alf Hansen har levert slik kalesje til to båter til meg. Sitér dette innlegget Link to post
glaserud Svart 4.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Takk for svar. Jeg tror LtD eller vriknotter er det mest aktuelle på kort sikt, siden skinna vel betyr en tur til salmakeren. Sitér dette innlegget Link to post
småbåtentusiasten Svart 4.August.2011 Link til dette innlegget Svart 4.August.2011 Ja, eller skredder? Skredderne kan ha kraftige symaskiner. Vet at noen også tar ulike oppdrag, bl.a for båter. Sr f.eks glidelås i plastputer. Tar visstnok betalt uten å skule til "båtlapper". Sjekk ut f.eks "skredder" eller "systue" / "systudio" i telefonkatalogen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.