Jump to content

Svarte småflekker i redwood


Chakita

Recommended Posts

Hei

Leste at et annet medlem hadde samme problem, men regner med at det var i teak som jo er mest vanlig i båt. Selv har jeg noe mykt red wood som svært lett blir misfarget da det suger vann/vaskemiddel/olje eller hva som helst neste som trekkpapir om det er pusset ned eller slitt og blir derfor fort flekkete og ujevnt og er derfor dårlig egnet egentlig nær vann.

Regner med at de sorte flekkene som er dype er sopp og forsto at hydrogenperoksyd (blekemiddel) og deretter amoniakkoppløsning og så edikk oppløsning til slutt kan ta soppen, alternativt hagemøble rens eller teak cleaner.

Det jeg da tror/frykter er at ja de sorte flekkene blir kanskje borte, men at red wooden når det hele tørker etterpå blir skjoldete og stygg da selv vann lager "flekker" på ubehandlet red wood.

Går det an å bare behandle/pensle selve flekkene med et eller annet så jeg ikke gnir det utover?

Andre forslag?

 

Mvh

 

Chakita

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...