lassepelle Startet 5.August.2011 Link til dette innlegget Startet 5.August.2011 (redigert) Har en 4.3 som jeg har fikset litt på i sommer. Ihht forrige eier så er motoren totaloverhalt for ca 5 år siden, og de 2 årene jeg har brukt den har den fungert kjempebra. Pga sprekk i akterspeilet så ble motoren løftet ut og båten skal få nytt akterspeil hos profft firma. Men igår så startet jeg den på pall og kjørte den varm, men etter litt syntes jeg å høre en merkelig lyd fra vannpumpeområdet. Jeg legger ved en film der man kan høre lyden. Noen som vet om dette kan være kjedet eller no annet? Redigert 5.August.2011 av lassepelle (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 5.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.August.2011 Ingen som har noen ide? :) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 5.August.2011 Link til dette innlegget Svart 5.August.2011 Det er faktisk sjeldent det er kjedet som lager ulyder på disse, og hvis den har mekanisk bensinpumpe så er det mer vanlig at den lager ulyder, men det hender at kjedet blir slakt med tiden og begynner å slå inn i registerdekslet. Det er vanskelig å si hva det er ut i fra en video, men bruk en skrutrekker eller et stetoskop og se om du kan finne ut akkurat hvor lyden kommer fra, det kan være alt fra registeret, mekanisk bensinpumpe, dårlig lager i en av pumpene, tenningsbank eller noe innvendig i motoren, slik som balanseaksel hvis motoren har det, eller dårlige lager osv. Sitér dette innlegget Link to post
lassepelle Svart 6.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Hei. Når jeg tenker meg om så kan det være tenningen kanskje? Husker at jeg kom til å vri litt på fordeleren og husket ikke hvor den sto... En annen sak er at oljetrykket har blitt mye høyere enn det var før. Når motoren var kald, så spratt det opp til nesten 80psi og ved normaltemp lå den på 40-60 ved tomgang og 60-80 så fort den blei rusa opp. Skal sjekke trykket med et mekanisk manometer i uka for å verifisere at det stemmer. Oljetypen er pennzoil 15w40 marine. Filter er også helt nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.