Jump to content

leie noen for å kjøre båten min hjem? hva koster noe slikt?


SRA

Recommended Posts

Aner ikke om det er dyrt, noen som vet hva andre tar? DEt er jo noen timer i 5/6 knop pluss reis til eller fra. Regner med at dette ikke er svart.

 

Hvis det er ca 100 nm pr fra Stavanger til Kristiansand så tar det jo 20 timer pluss reis, hvis reisen og "komme ombord" tar 5 timer så er man oppe i 25 timer og da er vel ikke disse prisene helt gale eller?

Link to post
Share on other sites

Dette er knalldyrt! Jeg betalte ca samme pris for Portsmouth - Bergen! (Dette var en profesjonellt firma)

 

Seilbåttransport går ikke etter timebetaling :-) Det er nok folk derute som seiler båten din hjem mot betaling av flybiletter/utgifter og kanskje en tusenlapp til maten.

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte 1100 pund pluss diesel (etter faktisk kvittering) pluss to flybilletter Bergen - Gatwick (Billigbiletter fra Norwegian som jeg ordnet selv).

Redigert av Fanafjord (see edit history)

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Synes ikke prisen er så ekstremt høy med tanke på risikoen, faktiske utgifter og flybilett(er). Skipper skal vel tjene pånger for å mette noen barn også. Kostbart - JA! Men dyrt i forhold til tjenesten? Ikke så sikker.

 

Billigste er å få studenter, sjøspeidere eller noen vil ta turen mot å få dekket flybilett(er). Men det vil nok innebære en annen risiko for båteier.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Jeg tipper at disse priser ikke er alt inklusive heller. Regner med at iallefall diesel og reisekostnader kommer i tillegg.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Jeg og en kollega skal fra Bergen og sørover den 15 august. Da kommer vi iland fra havet og kunne godt ha fraktet båten din sørover. Ta kontakt på mail jorgfre@start.no så kan vi avtale pris og div.

 

Vi er begge erfarene fritidsbåtfolk med seil erfaring og vi jobber på båt til vanlig.

Livet er for kort for sightsing.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...