Jump to content

Koble sammen 1 3/4" og 3/4" slanger?


Sofaseileren

Recommended Posts

Skal montere inn 1 stk manuell lensepumpe med slangestuss for 1 3/4" slange og en liten elektrisk med slangestuss for 3/4" slange. Ønsker å koble slange sammen med et T-rør, for å klare meg med en gjennomføring i akterspeilet.

Min hodepine består i at jeg ikke finner overganger fra 3/4" til 1 3/4"headbang.gif. Hva gjør jeg? eventuelt: Hvor finner jeg dette? Dette må da være en velkjent problemstilling?

 

 

Link to post
Share on other sites

De gangene eg har hatt bruk for slike overganger i rare dimensjoner så har eg bare satt det sammen sjøl av std mesingrørdeler som fåes kjøpt løst hos den lokale båtsjappa evt biltema.

Ellers er der tilbakeslagsventil i den manuelle pumpa om det er belgpumpe så det går fint når du pumper elektrisk men du må finne på noe der ja når du skal bruke håndpumpa.

320200.jpg

Link to post
Share on other sites

Takker! Plastovergangen fra Maritim var den jeg lette etter! (og jeg som trodde jeg hadde endevendt Maritimkatalogen....) Og takk Plutonium om tips om tilbakeslagsventil. (håndpumpa er en belgpumpe ja.)

 

 

For å komplisere dette med tilbakeslag: Skal seinere sette inn en pantryvask hvor avløpet blir liggende under vannlinje. Tanken er å la avløpet gå til en avløpstank, som kan tømmes med nok en elektrisk pumpe.

Som igjen er tenkt koblet til omtalte "system". Noen mulighet for å slippe en tilbakeslagsventil på hver elektrisk pumpe?

 

 

 

Link to post
Share on other sites

For å utdype forrige spørsmål. Her er et bilde av planlagte installasjon:

pumperhurley.jpg

Spørsmålet er hva som er den mest ideelle sammenkoblingen av de elektriske lensepumpene.

Er det best å trekke slangene opp under dekk før de kobles sammen, slik at tilbakeslagsventilene kommer tettest på slangen fra den manuelle pumpa, eller kan de stå montert tett på pumpene og pumpene være sammenkoblet som vist på bildet. (jeg regner med at jeg bør bruke en tilbakeslagsventil pr elpumpe...)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...