Jump to content

Bruktbåt uten CE-sertifisering


laffenxxx

Recommended Posts

Jeg har sett på en Bayliner 2355 98 modell som er importert fra USA til Sverige og så til Norge for 6 år siden . Båten er eiet i 6 år av eier og i denne tiden også fått byttet motor. Båten er ikke CE-sertifisert og heller ikke registrert i småbåtregistret.

 

Eier sier papirene ligger hos et tollkontor som jeg har snakket med og som ikke kjenner saken .

 

Eier sier han har full dokumentasjon på alt .

 

Hva vil en CE sertifisering av denne båten koste og hvem gjør dette ?

Link to post
Share on other sites

Eier sier han har full dokumentasjon på alt .

 

Hva vil en CE sertifisering av denne båten koste og hvem gjør dette ?

Så lenge han full dokumentasjon på alt, så koster det ikke noen ting... men det er jo en forutsetning at papirene finnes i virkeligheten da.. Det er bare og be han og hente papirene og vise dem til deg.. Alternativt så kan bli enig med selger om å holde igjen 50.000 kroner til papirarbeidet er unnagjort... Dette burde selger fint gå med på

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Du må regne med ca 25k om motoren er mulig å få godkjent. Samt at du nok trenger aut. brannslukning i motorrom. Noen tilbakeslagsventiler og litt div annet småtteri. Du bør egentlig også kreve at ettersertifiseringen gjøres i Ælfred navn siden det er han som er ansvarlig for å ha satt båten i markedet uten lov. I utgangpunktet kan du risikere at myndighetspersoner skrapet båten din om du blir tatt med båten i bruk før den er godkjent.

Link to post
Share on other sites

Jeg har sett på en Bayliner 2355 98 modell som er importert fra USA til Sverige og så til Norge for 6 år siden . Båten er eiet i 6 år av eier og i denne tiden også fått byttet motor. Båten er ikke CE-sertifisert og heller ikke registrert i småbåtregistret.

 

Det betyr vel at båten har vært i ulovlig bruk i Norge i 6 år.

Her lukter det svidde fingertupper.

 

Om ikke selger fikser CE merkingen før salg, hold deg langt vekk.

 

Forresten.

Den nye motoren, er den kjøpt innenfor EU og CE merket.

Hvis det er tilfelle er den værste bøygen gjort, men ville alikevell, latt selger fikse alt før jeg hadde lagt en krone på bordet.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...