laffenxxx Startet 5.August.2011 Del på Facebook Startet 5.August.2011 Jeg har sett på en Bayliner 2355 98 modell som er importert fra USA til Sverige og så til Norge for 6 år siden . Båten er eiet i 6 år av eier og i denne tiden også fått byttet motor. Båten er ikke CE-sertifisert og heller ikke registrert i småbåtregistret. Eier sier papirene ligger hos et tollkontor som jeg har snakket med og som ikke kjenner saken . Eier sier han har full dokumentasjon på alt . Hva vil en CE sertifisering av denne båten koste og hvem gjør dette ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Eier sier han har full dokumentasjon på alt . Hva vil en CE sertifisering av denne båten koste og hvem gjør dette ? Så lenge han full dokumentasjon på alt, så koster det ikke noen ting... men det er jo en forutsetning at papirene finnes i virkeligheten da.. Det er bare og be han og hente papirene og vise dem til deg.. Alternativt så kan bli enig med selger om å holde igjen 50.000 kroner til papirarbeidet er unnagjort... Dette burde selger fint gå med på Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatlaus Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Du må regne med ca 25k om motoren er mulig å få godkjent. Samt at du nok trenger aut. brannslukning i motorrom. Noen tilbakeslagsventiler og litt div annet småtteri. Du bør egentlig også kreve at ettersertifiseringen gjøres i Ælfred navn siden det er han som er ansvarlig for å ha satt båten i markedet uten lov. I utgangpunktet kan du risikere at myndighetspersoner skrapet båten din om du blir tatt med båten i bruk før den er godkjent. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Baatlaus Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Lite oppfølgingsspørsmål. Er båten første gang satt på markedet i Sverige med betalt svensk moms, for deretter å bli importert til Norge??? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Jeg har sett på en Bayliner 2355 98 modell som er importert fra USA til Sverige og så til Norge for 6 år siden . Båten er eiet i 6 år av eier og i denne tiden også fått byttet motor. Båten er ikke CE-sertifisert og heller ikke registrert i småbåtregistret. Det betyr vel at båten har vært i ulovlig bruk i Norge i 6 år. Her lukter det svidde fingertupper. Om ikke selger fikser CE merkingen før salg, hold deg langt vekk. Forresten. Den nye motoren, er den kjøpt innenfor EU og CE merket. Hvis det er tilfelle er den værste bøygen gjort, men ville alikevell, latt selger fikse alt før jeg hadde lagt en krone på bordet. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 5.August.2011 Del på Facebook Svart 5.August.2011 Tipper denne båten har seilt sin egen sjø hjem til norge uten og prate med noen tollere.. papirene ligger hos en eller annen tollstasjon.. yea right.. Han som eier av båten og da importør fra sverige skal jo sitte på alt av dokumenter.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.