B8en Startet 5.August.2011 Link til dette innlegget Startet 5.August.2011 (redigert) Har montert steerflex styrekabel med styrearm. Måtte bore hull i motorbrønn for å få plass til styrearmen, hadde fått med akterspeilfeste men for lang kabel for å bruke det. Når jeg svinger til siden hvor jeg har boret hull går motoren til maks sving. Motsatt vei svinger den ikke så mye, ca halvparten av maks. Da stopper kabelen imot styrerøret. Hvis jeg bruker en styrearm som er lengre, eventuelt justerbar vil jeg har mere å gå på andre veie også. Men styrearmen fulgte med motoren, har ikke testet den på vannet enda, og går utifra at den fungerte på forrige båt. -Skal det være mulig å svinge begge veier til "maks svingposisjon?" -Hvor mye sving på motoren vil oppleves som krapp? -Noen som har tips til å få en pen løsning der jeg må lage hull i motorbrønnplass for styrearm? -Kan røret i motorfeste, (som styrekabel går gjennom justeres? Redigert 5.August.2011 av B8en (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 På braketten ( hvisr du har brakett) på motoren så er det ofte 2 eller flere hull. I såfall prøv å flytte styreramen til et annet hull. Da får du ikke full sving på begge sider, men bedre å ha litt mindre sving på begge sider. En full på ene siden og halv på den andre siden. Men det er ikke sikkert du får det helt beint. Er ikke det i min båt iallefall.... Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 for manuvrering i trange havner og i hissig sidevind trenger du fullt utslag begge veier... Jeg har drite meg ut allerede på en 18 fot jeep, skulle bare... og den er helt grusom å legge til med når det blir litt "ekkelt" Tenker du litt lengre fram så skal du kanskje selge den, har du ikke fullt utslag vil nok kjøperen tenke sitt. Kan du skaffe pengene, så kjøp de delene som skal til for å gjøre det skikkelig Sitér dette innlegget Link to post
B8en Svart 6.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Mener du da å kjøpe ny kabel + motorbrønnfeste, eller litt lengre styrearm og gjøre en bra tilpasning i motorbrønnen for å få plass. Nå kan jeg svinge ca dobbelt så mye til ene siden, men den veien jeg kan svinge kortest begrenses av styrearmen. Tidligere eier opplyser at han ikke har hatt problemer med for liten sving. Men det spørs jo hva man sammenligner med. Ser problemet når jeg skal manøvrere i havn og i vind. I full fart har jeg vel ikke bruk for så mye sving. Sitér dette innlegget Link to post
suzumer 290 Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Kan du ligge ut et bilde av motorbrønnen? Litt lettere å svare da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.