bjoris Startet 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 5.Desember.2004 Jeg skal flytte til vestlandet og etter en del vurderinger rundt mulig salg av båt østpå og kjøp av ny vestpå tror jeg vi havner på at vi gir kalesjebåten en sjanse vestpå. Det mest naturlige er å ta den sjøveien, men vi vil gjerne ha båten til vestlandet tidlig på våren og da er jeg skeptisk til å gå alene rundt Lista og Jærensrev. Har aldri gått der og ser for meg at det kan bli litt tøft, men er det rolig sjø så går jo alt ann. Uansett, det hadde vært interessant å visst ca priser for slik frakt. Noen som vet? Båten er 815 cm lang og 2,91 bred. Litt under 3 tonn, Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
jada Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 (redigert) Jeg ville ha sjekket med diverse spedisjonsfirma, og spurt om muligheter for noe returfrakt. Hvis du er tidlig ute, og firmaet kan ta det når det passer dem, så burde vel muligheten for en grei pris være tilstede. Jeg fikk en båt fraktet på denne måten, men det var kortere avstand, ca to timers kjøring. Tror jeg betalte kr 1500 den gang. Brukte et lite lokalt firma. Redigert 5.Desember.2004 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 5.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2004 Uansett, det hadde vært interessant å visst ca priser for slik frakt. Noen som vet? Båten er 815 cm lang og 2,91 bred. Litt under 3 tonn,Hadde valgt sjøveien ... mange som sikkert kan hjelpe her... På veier er ikke vekten eller bredden det store problemet for deg ... men høyden vil være, da du sikkert må igjennom noen tunneller... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Sebaldus Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Det mest naturlige er å ta den sjøveien, men vi vil gjerne ha båten til vestlandet tidlig på våren og da er jeg skeptisk til å gå alene rundt Lista og Jærensrev. Har aldri gått der og ser for meg at det kan bli litt tøft, men er det rolig sjø så går jo alt ann. Våren er jo gjerne en tid det kan være veldig rolig på sjøen. Har hytte ganske nærmere Lindesnes og når vi er der i påsken er det ofte veldig stille og fint vær. Var nede på hytta en tur for noen uker siden og da var jeg glad jeg ikke skulle rundt neset. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Jeg skal flytte til vestlandet og etter en del vurderinger rundt mulig salg av båt østpå og kjøp av ny vestpå tror jeg vi havner på at vi gir kalesjebåten en sjanse vestpå. Det mest naturlige er å ta den sjøveien, men vi vil gjerne ha båten til vestlandet tidlig på våren og da er jeg skeptisk til å gå alene rundt Lista og Jærensrev. Har aldri gått der og ser for meg at det kan bli litt tøft, men er det rolig sjø så går jo alt ann. Uansett, det hadde vært interessant å visst ca priser for slik frakt. Noen som vet? Båten er 815 cm lang og 2,91 bred. Litt under 3 tonn, Jeg anbefaler å sjekke med Rune Lyse Transport - Stavanger motorbåtforening bruker han mer eller mindre fast og slik jeg forstår det har han greie priser og bra service (prøver å lime inn link): http://www.gulesider.no/gsi/tolink.do?bkod...do&itemId=LISTP eller Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 6.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Takk for tips, skal ta kontakt med Rune Lyse Transport for å få prisindikasjon. Det frister jo å ta båten rundt, men da blir det nok til at vi venter til i slutten av april/starten av mai. Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 12.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2004 ørland transport er et annet tips. har selv gått fra østlandet til vestlandet rundt lista i mars og det var ofte for kaldt, for mye vind eller for mye tåke. timer med sol og flott vær veide opp for det meste men man skal være litt ivrig for å gå på "vinteren" med påfølgende forhåndregler osv. Atle Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 12.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 12.Desember.2004 En fin vinterdag i januar eller februar, er ikke og forakte. Med den båten så tar turen sikkert ikke mer en ca 8 timer og gå til Stavanger. Det ville vært en flott søndagstur, med flatt hav, og solskinn. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
kfr Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Betalte Kr. 4000 for tilsvarende transport (februar) fra Stavanger til Kr.sand på lastebil for 3 år siden. Knut Jeg skal flytte til vestlandet og etter en del vurderinger rundt mulig salg av båt østpå og kjøp av ny vestpå tror jeg vi havner på at vi gir kalesjebåten en sjanse vestpå. Det mest naturlige er å ta den sjøveien, men vi vil gjerne ha båten til vestlandet tidlig på våren og da er jeg skeptisk til å gå alene rundt Lista og Jærensrev. Har aldri gått der og ser for meg at det kan bli litt tøft, men er det rolig sjø så går jo alt ann. Uansett, det hadde vært interessant å visst ca priser for slik frakt. Noen som vet? Båten er 815 cm lang og 2,91 bred. Litt under 3 tonn, Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 En fin vinterdag i januar eller februar, er ikke og forakte. Med den båten så tar turen sikkert ikke mer en ca 8 timer og gå til Stavanger. Det ville vært en flott søndagstur, med flatt hav, og solskinn. Klart det kan bli en fin tur, men Oslo-Stavanger er tross alt ca 292 nm - og det skal være litt av en båt som tar den strekningen på ca 8 timer mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Dassic Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 (redigert) Klart det kan bli en fin tur, men Oslo-Stavanger er tross alt ca 292 nm - og det skal være litt av en båt som tar den strekningen på ca 8 timer Hehe... Du må nok friske opp geografikunnskapene dine, Poseidon. Fevik er på Sørlandet (mellom Arendal og Grimstad)... Med mindre jeg har misforstått innlegget, og han skal flytte en båt av typen Fevik til Stavanger da... Redigert 13.Desember.2004 av Dassic (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Robin Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Lien Transport og Helleland Transport er to lokale på Fevik Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Hehe... Du må nok friske opp geografikunnskapene dine, Poseidon. Fevik er på Sørlandet (mellom Arendal og Grimstad)... Med mindre jeg har misforstått innlegget, og han skal flytte en båt av typen Fevik til Stavanger da... Tja, mulig det.... Jeg så bare at bjoris hadde "Oslo" som hjemsted, og sluttet - eller kortsluttet - av det at båten også bodde der I Fevik har jeg vært flere ganger, sist med "Gamle Salten" i anledning et bryllup. Men fortsatt er det en 170 mils tur på 8 timer - og en "Fevik" holder neppe over 20 knop i snitt mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Careka Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Jeg trodde, at det var denne båten han skulle kjøre med. Fjord 815 SSE m/AQAD 41B og den bør kunne holde 20 knop. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
bjoris Svart 13.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 (redigert) Det er korrekt at det er en Fjord 815, marsfart er ca 22 knop (3200 o/min). Skjønner at det er lett å tro at båten ligger i Oslo, men den ligger altså i Fevik hos Scand Boats. Det har vær div. innlegg tidligere, for den observante, som forklarer årsaken til at båten nå er levert tilbake til verftet for vinteren. Kort: Vi kjøpte den av Scand høsten 2003 som bruktbåt (naturlig nok) og hentet den hos Scand ferdig på vannet i vår. Scand gir 1 års garanti på bruktbåt og siden det var til dels mye snacks som ikke fungerte ved sesongslutt så ble vi enig om å levere den tilbake slik at de kan ta alt dette i løpet av vinteren. Det viktigste som nå gjøres er at hele motoren tas fra hverandre da det er mistanke om slitte sylindr(e) som gir gjennomslag. De har begynt såvidt nå så jeg er spent på hva de finner. Ved overtakelse viste det seg at toppakningen var gåen, undersøkelser tyder på at motoren har hatt varmgang som også kan være årsaken til gjennomslag i sylindrene. Vel, enden på visa var at Scand bad om å få båten tilbake, en ordning jeg syns var god. Til nå syns jeg Scand har vært meget greie som gjør en sikkelig jobb også på reklamasjonssiden... Det skal jo bare mangle, men likevel, slik håndtering kan en ikke ta forgitt i denne bransjen... Gjett hvem som er glad for at han ikke kjøpte denne båten privat... Men, til transporten. Antakelig får jeg da en båt med "ny" motor dvs at den må gås forsiktig i starten, det er ikke ideelt mtp at det er langt rundt og på den årstiden greit å kunne gå raskt i et bra "vær-vindu". Vel, vi får se, det hadde jo vært greit å få testet båten før jeg tar den til Stavanger... Takk for alle tips. Hvis det bare er noen tusenlapper velger jeg nok transport til Stavanger, da får jeg båten tidlig hjem. Hvis jeg skal gå rundt venter jeg nok til i starten av mai... Redigert 13.Desember.2004 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Dassic Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Til nå syns jeg Scand har vært meget greie som gjør en sikkelig jobb også på reklamasjonssiden... Det skal jo bare mangle, men likevel, slik håndtering kan en ikke ta forgitt i denne bransjen... Gjett hvem som er glad for at han ikke kjøpte denne båten privat... Du kan prise deg lykkelig for at båten er kjøpt hos Scand. De har strålende service, så båten er nok i gode hender... Anbefaler deg å sjekke med Lien Transport i Grimstad, tlf. 900 46 211. Han har meget hyggelige priser, og kan nok påta seg dette oppdraget. Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 13.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 13.Desember.2004 Har selv fått min båt over med norcargo fra oslo - stavanger. kostet meg ca 10 blanke.... Da gikk den som dekkslast. Da norcago ankom tananger, gikk jeg ombord i skipet, klatret opp i gullet som var meget bra surret! vred om hovedstrømbryter, ble heist LAAANGT opp i lufta, satt ned i vannet. Startet på første draget, staket meg ut av krybba og gikk til kai. krybbe og annet stasj ble heist ned like ved min båt! Herlig og vel vert pengene. Vil tro at fevik - stvanger er ca halveprisen da det er havle avstanden. Ring de og spør!! Ellers er Rune Lyse et meget dyktig transport firma på landeveien. De har heist det meste og har rimelig oppegående bil/kran park! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.