Turboloff Startet 6.August.2011 Link til dette innlegget Startet 6.August.2011 Hei , er ny her og håper jeg har postet riktig sted og satser på å få noen fine svar . Har det siste året fulgt nøye med og holdt utkikk etter båt , og en som har vekket interessen min er Master Miami 670 . Har lest alt jeg har kommet over om denne modellen , synes det er en fin båt som dekker mine behov og til en relativt overkommelig prisklasse . Noen som har vært borti disse før ? De har jo blitt levert som både byggesett og ferdig båt i 25år (?) Har fulgt disse på finn.no og de ligger lenge , for så å droppe prisen litt mer og enda ikke bli solgt . Hvorfor det? Forskjell i kvaliteten på tidlig modellene iforhold til de nyere ? Ser det er noen halvgamle båter med nyere diesel , dette høres fornuftig ut mtp forbruk . Har disse båtene noen spesielle svakheter man bør være ekstra obs på ? Positive sider ? Har også lagt merke til at noen har denne badeplattformen bakerst og da heter de 730 , er det mer som skiller 670 og 730 ? Ellers noen tanker og tips ? Alt taes i mot med takk MVH Turboloff :) Sitér dette innlegget Link to post
Midget Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Jeg hadde en 97 modell med peninsular diesel. 320 hk. Veldig bra båt. Han som kjøpte den av meg kjente godt til merket og sa at de var mest solid før 2000 eller noe sånt. Dette var pga det kom forskrifter på byggestandard som gjorde st de ble bygget "tynnere" og tålte mindre sjø. Han kjøpte min selv om det lå nyere tilsalgs for samme pris. Min hadde en toppfart på 50 knop med bravo 3 og 24" propeller. Jeg hadde rett under 4000 rmp som var litt mye og den burde kanskje hatt større stigning. Veldig fornøyd med denne båten. Solgte den til fordel for en større båt. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 Hei min kompis har en 1990 modell, som vi hentet i Arendal for 4 år siden (han har den enda) meget bra båter dette og fine å kjøre og meget gode sjøbåter. Det er også noe forkjell på vindskjermene på noe nyere enn hans båt, men det er bagateller. Tror ikke du skal være særlig bekjymret for noen spesielle årsmodeller, men i "gamle" dager var jo alt bedre!!?? At de ligger lenge ute for salg har jo noe med at de er for dyre til hva man får av båt. Det er jo egentlig en dagsturbåt og med litt dvask gammel motor skal man jo ta høyde for at ting kan skje. Personlig hadde jeg søkt på finn.no etter Sea Ray Patcanga 22" som er en meget spenstig båt med helt aldeles råe sjøegenskaper og høy kvalitet. De er meget sjeldne i Norge og er et smykke å se til på vannet. Det ligger en tilsalgs på finn.no nå på Notodden i Telemark og den er meget pen og skikkelig. Den er mine sønners drøm, så en gang skal vi ha tak på en slik Sea Ray Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 6.August.2011 Link til dette innlegget Svart 6.August.2011 hei igjen her er en link til den Sea Ray`n http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=28898003&folderId=2097704 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.