Jump to content

Batteri til nødpeilesender Tron 1E MKII?


PiperBill

Recommended Posts

Jeg fikk med en nødpeilesender da jeg kjøpte båt for en uke siden. Det er en Jotron ”Tron 1E MKII”.

 

Jeg har fått den registrert, hos Telenor. Batteriet har forbruksdato juni 2008 og skulle vært byttet.

 

Er det noe sted i Norge som selger slikt eller må jeg ta kontakt med produsenten?

 

Bill

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Tron 1E MKII sender kun på 121,5 MHz. Jeg mener at denne frekvensen ikke avlyttes mer vha. satellitt.

121,5 er fly nødfrekvens og den eneste avlyttingen som skjer er manuall avlytting i fra fly.

Mulig også dette er opphørt.

 

I stedet for å prøve å skaffe deg nytt batteri til en nødpeilesender av gammal og jeg mener utgått type,

bør du heller kjøpe en EPIRB - eller PLB av nyere type.

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Tron 1E MKII sender kun på 121,5 MHz. Jeg mener at denne frekvensen ikke avlyttes mer vha. satellitt.

121,5 er fly nødfrekvens og den eneste avlyttingen som skjer er manuall avlytting i fra fly.

Mulig også dette er opphørt.

 

Geir :seeya:

 

 

Ja det stemmer nok det du sier. Litt rart at Telenors lisensavdelingen ikke informert om det. De har jo utstedt meg med tillatelse til å ha/bruke senderen med klar beskjed om den brevet må oppbevares i båten sammen med senderen.

 

Bill

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...