with 21 Startet 6.August.2011 Del på Facebook Startet 6.August.2011 er det noen her som vet hvor eg kan få tak i ny rute?? eller som lager.?? Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Hvilken skjerm er det snakk om da? Blir jo litt enklere da, men hvis det er av glass så tar du kontakt med firma som lager bilglass. Husk for all del å IKKE si at det er til båt da blir det som vanlig dobbelt så dyrt Sitér dette innlegget Link to post
with 21 Svart 7.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2011 typen er ukjent for meg men du ser den på mitt profil bilde, står ein lapp på rammen : tvedestrand å resten e ikkje mulig å lese. Men takk for tipset du gav meg Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 .... står ein lapp på rammen : tvedestrand å resten e ikkje mulig å lese. Kan det være Ertec ? De lager glass til en del norske båter. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Billigste og like godt som det beste er å dra til en glassmester og få han til å lage nye ruter til deg Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
beauty of aqua Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 er det beint eller er det buet??det har mye og si for prisen.er det buet så er det mange glassmestre som må melde pass. Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
BG-21 Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Som Jon-Kåre sier - tipper den lokale glassmesteren er bra løsning. Trengte 3 ruter til snekka mi i våres. Leverte de knekte som mal og fikk 3 nye 4-mm ruter for tilsammen ca kr 500,- Sitér dette innlegget Link to post
with 21 Svart 7.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2011 jepp det er vel det enkleste å billigs å finne ein glassmester i bergen,glassruten er ikkje buet så da går det vel fint vil eg tru takk for tilbakemeldingene folkens Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Ville tru veldig at det er herda glass i vindskjermen din. Så fall må du lage deg en nøyaktig mal, måle tykkelsen og ta med mal og mål til en glassforretning. Er antakelig ikke mange som herder sjøl, så to dager til en uke lev tid. I mellomtida klistrer du på litt bygn plast Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
with 21 Svart 7.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2011 hei gerhard eg trur det kan være ERTEC søkte på nett å fann ein bedrift i tvedestrand skal ta ein telefon i morgen å forhøre meg litt, det står eit klisterlapp på vindskjermen : GOLAR METAL/tvedestrand så kansje det er der den er laga,dette får eg svar på i morgen Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Ikke ring noen som helst annet englassmesteren for laminert glass, de 2 siste svarene gjør kun at du blir plyndret Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Gerhard Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Jeg ville sjekke prisen på orginalvindu (d.v.s. kanskje Ertec) og vært villig til å betale litt mer for dette. Jeg sleit litt med å sette inn glasset og da var det fint å vite at jeg hadde et vindu som var riktig størrelse. Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Er antakelig ikke mange som herder sjøl, så to dager til en uke lev tid. I mellomtida klistrer du på litt bygn plast Kan fort bli litt leveringstid på slikt da det er å regne som spesial ... Har du tegning i en eller annen form for CAD hjelper det litt Har glasset rette kanter eller har det buer/kurver ? , rett er kjapt gjort, buede kanter tar mere tid . Buet eller flatt glass ? flatt glass er greit nok å herde, men det er ikke bare å sende igjennom herdeoven heller, tar tid å omstille ovnen ( koster ca 3500.- å drifte en herdeovn pr time )og det kan fort ta 10 > 15 minutter å få riktig temperatur for denne glasstypen da Murphy har sørget for at foregående glass er av en annen type som krever andre temperaturer... Og for de som lurer... JA jeg driver med glass ( herding/bøying/laminering ) om dagen.. slike små jobber er slitsomme ( Ingen reklame her... vil ikke ha slike jobber.... men det er ikke jeg som bestemmer da ) Men hvis du kan klare deg med uherdet glass, burde hvilken som helst glassmester ordne det på 10 min. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
with 21 Svart 7.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2011 ser du hatt litt jobb der GERHARD,på min skjerm er det skrudde lister på innsiden, så jobben blir ikkje så omfattende Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Ikke ring noen som helst annet englassmesteren for laminert glass, de 2 siste svarene gjør kun at du blir plyndret Støtter dette, for all del ikke ring Ertec. Har du ikke blitt plyndret før så blir du det. Sitér dette innlegget Link to post
with 21 Svart 18.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2011 da var ruten bestilt hos glassmester 6 mm herdet klart glass/ polerte kanter laget etter mal 1700 kr ikkje noe å si på den prisen Sitér dette innlegget Link to post
Gerhard Svart 18.August.2011 Del på Facebook Svart 18.August.2011 Det var jo en grei pris. Håper den passer. Sjekket du også prisen på orginalruta? Gerhard Sitér dette innlegget Link to post
with 21 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 nei sjekket ikkje pris på orginal rute,eg bor ca 1 time unna glassforhandler,tok ut ruta som var heil å laga mal etter den,så da blir det ganske grei jobb for glassmester,bet var ca 1 veke leveringstid å det er jo ok,da min båt står under tak Sitér dette innlegget Link to post
with 21 Svart 19.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2011 nei sjekket ikkje pris på orginal rute,eg bor ca 1 time unna glassforhandler,tok ut ruta som var heil å laga mal etter den,så da blir det ganske grei jobb for glassmester,bet var ca 1 veke leveringstid å det er jo ok,da min båt står under tak Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.