Jump to content

Noen spm om wallas 2400!


MaSa

Recommended Posts

Hva bruker man for og få den til og gå?

Går den på diesel,parafin,olje av noe slag?

Hvor bytter man eventuelt dette,og hvor lenge kan man bruke den før det må byttes?

Og hvordan merker man det er tomt,og er det farlig og starte den hvis det ikke er noe mer og brenne opp?

 

Aldri hatt varmer før så er helt blank på dette?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Den stopper når tanken med lampeole (parafin) er tom. Den vil ikke starte de første fem minuttene etter den har stoppet, da den må kjøles ned før ny start. Om den ikke vil starte bør du skifte glødespiral og veike. Dette får du kjøpt som et servicesett fra forhandler. Når du starter det vil du høre oljepumpa tikker, med høy frekvens under starten, for deretter gå over til langsommere takt når den har startet. Hører du ikke oljepumpa tikke, så trykk inn den røde knappen mellom utblåsningsstussene.

Link to post
Share on other sites

drar opp denne igjen.

 

Når man skal bytte oljen i denne varmeren,bytter man da hele dunken som står nede i der eller fyller man bare på den som allerede står der?

Aldri hatt dette før derfor spør jeg en gang for mye heller enn en gang for lite :crazy:

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Var og skulle kjøpe påfyll idag,da jeg spurte om lampeolje så fikk jeg spm om hva den skulle brukes til..

Da jeg sa at det var til en wallas 2400 fikk jeg beskjed om at du burde jeg bruke fritidsparafin?

Er det tilfelle eller burde jeg bruke lampeolje?

 

Dette var forøvrig på tolema i porsgrunn så dem burde jo vite litt om dette.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Ingen farer/ulemper med fritidsparafin kontra lampeolje, bare fordeler..

 

Fritidsparafin har høyere varmeverdi enn lampeolje.

Lampeolje inneholder større mengder voks (gir bedre lysverdi) enn Fritidsparafin. Voksen har en tendens til å sette seg i pumpen når det blir kaldt, og ved overvintring. Voksen kan også tette til sugefilteret ved lave temperaturer.

 

Bruk Fritidsparafin, og du vil få mindre problemer

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...