Jump to content

Hva tåler mercruiser alpha one drev av effekt?


volvo_penta_

Recommended Posts

Etter å ha lest et par tråder her inne ang. samme tema, sitter jeg igjen med inntrykket av at disse tåler fra 250-300 hk, hvor 300 nærmer seg smertegrensen. Ser på en 24 fot, med mercruiser v8 310 hk bensin ca 2007 mod.(noen som foresten vet hvilken motor det er?) med nettop dette drevet.

 

Bruk av båten har jo stor betydning, har aks, snill aks, hopping i bølger osv. Jeg tilhører nok de som er svært forsiktig når det angår bruk, men vil likevel ikke ha hjertet i halsen når jeg er ute, i redsel for at drevet skal ryke. Momentet drevet utsettes for er jo også innvirkende, altså tyngde på båten og om den går lett/tungt i sjøen.

 

Bør en styre unna dette, da det muligens ligger i grenseland og kanskje litt over?

Link to post
Share on other sites

Om en ser på mercruiser sine nettsider så står det 'Single or twin applications up to 65 mph for gas engines up to 300 hp' Og den største motoren de har alpha som alternativ pr nå er 350MAG 300hk. Men om dette drevet har fulgt motoren heile tida ville eg ikkje vært skeptisk, men om det er en mix av de to satt sammen i ettertid derimot så ville eg vært litt meir skeptisk ja

Link to post
Share on other sites

Har som alltid mye nytting info du plutonium :thumbsup: Det betyr altså at orginalt står disse drevene montert opp til 300 hk, er en miks ja, en satt inn ny motor og nytt drev for noen år siden.

 

Prøvde å finne denne 310 hesteren på mercruiser sine sider. Noen som vet hva den heter?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...