Jump to content

Hentetur Yamarin 76 DC

Hansi

Recommended Posts

Legger ut noen bilder i forbindelse med henting av Yamarin 76 DC. Grunnet dårlig værmelding og regn på fredag ble hentingen fremskyndet til torsdag ettermiddag. Noe jeg ikke angrer på i etterkant. Fredag var en guffen dag med mye regn her i distriktet.

Noen bilder av båten:

img_1564.jpg

img_1565.jpg

img_1570.jpg

img_1575.jpg

img_1614.jpg

img_1615.jpg

Fra hentetur:

Båten ble hentet i Kragerø distriktet. Her på vei ut fra Kragerø etter å ha tanket opp. Tok det litt rolig til å begynne med for å bli kjent med båten.

img_1571.jpg

Min erfaring fra Kragerø området er at mange gir full gass og tar svært lite hensyn til andre i sin ferdsel til og fra byen.

img_1580.jpg

Her kjører vi i 40 knop på vei mot Langårdsund / Kreppa.

img_1583.jpg

img_1584.jpg

img_1585.jpg

Mens de aller fleste har hyttebåter er det også noen som har sjøfly på landstedet. Dette tilhører en kjent rederfamilie.

img_1587.jpg

På vei oppover Langårdsund / Kreppa. Mange flotte steder.

img_1588.jpg

img_1589.jpg

img_1590.jpg

img_1591.jpg

img_1593.jpg

img_1595.jpg

img_1597.jpg

Se nøye på de to neste bildene. Her er vi i utgangen av nordre løp inn til Langårdsund / Kreppa med kryssende trafikk til og fra Jomfruland og Valle. Her gjelder det å være årvåken.

img_1598.jpg

img_1599.jpg

Flott treskøyte:

img_1600.jpg

img_1601.jpg

Kjent landemerke på store Fluer:

img_1602.jpg

Noen har egen båtgarasje også:

img_1605.jpg

En mann padlende på seilbrett med bikkja møtte vi også i Såsteinsundet. :eek:

img_1611.jpg

Mens de aller fleste har hyttebåter er det også noen som har sjøfly på landstedet. Dette tilhører en kjent rederfamilie.

Det var vel Sigvald Bergesen dy som bygget denne hytta og tilhører vel fortsatt familien. I "gamle dager" lå hans grønnmalte femtenmeter i bøye utenfor, en flott båt som brant under vinteropplag i Kragerø sammen med bl.a. vår BB11.

Se nøye på de to neste bildene. Her er vi i utgangen av nordre løp inn til Langårdsund / Kreppa med kryssende trafikk til og fra Jomfruland og Valle. Her gjelder det å være årvåken.

Har kjørt der noen ganger hver sommer i snart hundre år og aldri opplevd, eller hørt om noen kollisjoner der.

Kjent landemerke på store Fluer:

Husker da den hytta på bildet ble omsatt for en million kroner for mange år siden, en helt vanvittig sum den gang!

Glemte visst å gratulere med flott ny båt!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Gratulerer med flott båt Hansi !!!

Samtidig får jeg si takk for at du er en av de som respekterer fartsgrensen i Kreppa(som jeg brukte som eksempel i en annen tråd på forsiden her akkurat nå).

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Fornøyd med båten?

Takk, takk til alle. Fornøyd, ja må si det. I og med at jeg til daglig bor i sjøkanten, har fartet opp og ned kysten i fritidsbåt i 30 år, dekker båten vårt nåværende behov. Båten vil primært bli brukt til dagsturer, hyttebåt, og enkelte overnattinger når vi er ute med venner som har større båter. Da kan en ta seg et glass eller to uten å tenke på at en må hjem på kvelden. Det er ordentlig toalett, kokemuligheter, kjøleskap, varme og landstrømanlegg slik at en klarer seg ute et par dager. Med hytter ved sjø og på fjell og andre interesser som mc kjøring er det begrenset hvor mye en kan få med seg på et par - tre sommermåneder.

Gratulerer med ny båt :flag:

Kjente igjen mange av plassene på bildene, Kragerø-området er flott ja. Var der på lørdag på tur fra Lillesand til Oslo.

Bra du er fornøyd med båten, så flott ut!

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

• 3 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Flott hentetråd ja!

Til Kal-El: Jeg har hatt en tilsvarende båt tidligere, og det er ikke mulig å lage eget toalettrom i kabinen. i så fall ville du måtte ødelegge v-køyra foran betydelig. Båten leveres med forheng rundt toalettet, men i praksis er man bare i kabinen når man skal sove eller skifte, så vi hadde ingen problemer med å leve med den åpne løsningen.

Høyden i kabinen har jeg ikke eksakt, men men er bedre enn man tror, men selvsagt ikke ståhøyde.

-----

Ellers ble jeg jo nysgjerrig på om Hansi og srs er naboer?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...