Jump to content

VP 290 drev "kryper inn" ved akselerasjon


aslesp

Recommended Posts

Ofte ligger ikke problemet i sylinderne men i pumpa. Under de to store skruene på begge sidene av pumpa finner du en fjær og et slags stempel med en pakking i enden. Når disse pakningene blir gamle og utette vil drevet sige inn. VP leverer ikke disse pakningene, slik at du må skaffe de hos en maskinforretning eller lage de selv av pakningsark vha hullpiper. Prøv dette før du investerer stort i nye sylindre.

 

Merk at dette gjelder for ny type pumpe med gjennomsiktig oljebeholder.

 

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Rådet til brigg støtter jeg.. da jeg har ved flere anledninger byttet til nye sylindere (siden de gamle lakk olje) hvor drevet fremdeles putrer innover ved pådrag/gange.. og netopp disse "pakningene" som blir beskrevet er årsak. Sylindere trenger ikke og byttes så lenge de ikke lekker olje ut i sjø eller trekker vann i beholder(en får melkehvit/rosa olje i beholder) mener no jeg..

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Mine ble mye bedre etter at jeg byttet pakningene i trimsylinderene. Jeg har laget en grei beskrivelse for dette i denne tråden

Jeg har i vinter byttet pakninger i alle mine sylindere. De ble kjøpt hos drevdelar i sverige til en rimelig penge sett i forhold til å bytte sylinderene.

 

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Link to post
Share on other sites

Rådet til brigg støtter jeg.. da jeg har ved flere anledninger byttet til nye sylindere (siden de gamle lakk olje) hvor drevet fremdeles putrer innover ved pådrag/gange.. og netopp disse "pakningene" som blir beskrevet er årsak. Sylindere trenger ikke og byttes så lenge de ikke lekker olje ut i sjø eller trekker vann i beholder(en får melkehvit/rosa olje i beholder) mener no jeg..

 

Litt treig jeg, men når og hva er årsak til at man får melkehvit/rosa olje i beholder? sylindrene ute eller pumpa inne? og hva skal/bør jeg bytte. Jeg har litt tendens til rosa farge og tenkte at det må jeg finne ut av vettu

Link to post
Share on other sites

Når du får rosa "krem" så er det ofte tettningene på syl som lekker ute.. ses også ofte ved at du får oljefilm på vannet ved stilleligge og bruker trim. Du kan også ha lekasje i slange eller rør fram til sylindere ute. slange kan være sprekt eller tæring på rør forekommer.. Tilfellene jeg nevner er på DPA,b,c,d,e og G.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...