aslesp Startet 7.August.2011 Del på Facebook Startet 7.August.2011 Må stadig tilte drevet ut litt igjen når jeg kjører. Særlig hvis det er litt sjø. Merker også at ved akselerasjon kryper det inn litt. Noen som vet hvor en kan få overhalt tiltsylinderne, eller kjøpt nye (brukte) VP 290 -03modell Sitér dette innlegget Link to post
Likeråfiske Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Sjekk om det er olje nok på tanken til sylindrene. Hviss sylindrene dine er kaputt så er neste steg nye sylindere. Sjekket pris på nye for et halvt år siden da var drevia.se de billigste, 8500,- Lykke til. Sitér dette innlegget likeråfiske Link to post
Christel III Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Sjekk oljenivået, og eventuelt bytt ut oljen. Dette gjorde underverker på utenbordsmotoren på skjærgårdsjeepen min ihvertfall. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
snurresprett Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 du trenger nødvendigvis ikke og kjøpe nye sylindre! Seal-jet i sarpsborg har pakningsett til de! og da er mye gjort med ei stor rørtang, jeg har gjort det selv. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Ofte ligger ikke problemet i sylinderne men i pumpa. Under de to store skruene på begge sidene av pumpa finner du en fjær og et slags stempel med en pakking i enden. Når disse pakningene blir gamle og utette vil drevet sige inn. VP leverer ikke disse pakningene, slik at du må skaffe de hos en maskinforretning eller lage de selv av pakningsark vha hullpiper. Prøv dette før du investerer stort i nye sylindre. Merk at dette gjelder for ny type pumpe med gjennomsiktig oljebeholder. Brigg Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Thorlyn Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Rådet til brigg støtter jeg.. da jeg har ved flere anledninger byttet til nye sylindere (siden de gamle lakk olje) hvor drevet fremdeles putrer innover ved pådrag/gange.. og netopp disse "pakningene" som blir beskrevet er årsak. Sylindere trenger ikke og byttes så lenge de ikke lekker olje ut i sjø eller trekker vann i beholder(en får melkehvit/rosa olje i beholder) mener no jeg.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Xlnt Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Mine ble mye bedre etter at jeg byttet pakningene i trimsylinderene. Jeg har laget en grei beskrivelse for dette i denne tråden Jeg har i vinter byttet pakninger i alle mine sylindere. De ble kjøpt hos drevdelar i sverige til en rimelig penge sett i forhold til å bytte sylinderene. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Kire Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Rådet til brigg støtter jeg.. da jeg har ved flere anledninger byttet til nye sylindere (siden de gamle lakk olje) hvor drevet fremdeles putrer innover ved pådrag/gange.. og netopp disse "pakningene" som blir beskrevet er årsak. Sylindere trenger ikke og byttes så lenge de ikke lekker olje ut i sjø eller trekker vann i beholder(en får melkehvit/rosa olje i beholder) mener no jeg.. Litt treig jeg, men når og hva er årsak til at man får melkehvit/rosa olje i beholder? sylindrene ute eller pumpa inne? og hva skal/bør jeg bytte. Jeg har litt tendens til rosa farge og tenkte at det må jeg finne ut av vettu Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 7.August.2011 Del på Facebook Svart 7.August.2011 Når du får rosa "krem" så er det ofte tettningene på syl som lekker ute.. ses også ofte ved at du får oljefilm på vannet ved stilleligge og bruker trim. Du kan også ha lekasje i slange eller rør fram til sylindere ute. slange kan være sprekt eller tæring på rør forekommer.. Tilfellene jeg nevner er på DPA,b,c,d,e og G. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.