Jump to content

Ulikt utslag til styrbord og babord med teleflex


Box

Recommended Posts

Hei

Jeg har en liten RIB med Mariner 10 og Teleflex som gå gjennom motorfestet. Kjøpt brukt, men utstyret ser originalt og riktig ut.

Likevel får jeg bare halvt utslag når jeg svinger mot babord. Styrekabelen trekkes ikke helt inn til festet, men stopper drøye 10 cm ute. Vet ikke om det er normalt.

Er det mulig å justere/sentrere dette så iallfall utslaget blir likt til hver side?

Er dette noe jeg klarer selv eller hvor kan jeg evt. få hjelp? Båten ligger nå på Veierland utenfor Tønsberg, men skal til Oslo litt senere i høst.

 

:crazy:

Link to post
Share on other sites

Nå føler jeg meg superklønete :blush: Kan ikke si jeg forsto så mye av verken det som sto på linken eller beskrivelsen over. :sweat:

Finnes det noen tegninger eller tilsvarende som kunne vist hvor jeg må gjøre noe?

Er det ved motorfestet eller snakker vi på baksiden av rattet (snekka?)?

 

Bær over med meg og takk til alle som forsøker å hjelpe :wflag:

Link to post
Share on other sites

Du må kjøpe orginal arm. hadde samme problem, kjøpte en evinrude arm som så ut som passet, men gjorde ikke det. men den var ikke med feil enn at en kunne bøyes til så ble den riktig, fikk full sving begge veier. jeg har nesten ikke brukt den, du kan få kjøpe den av meg hvis du vil, har solgt min mercury motor.

 

Men, kan du ta et bilde så jeg kan se hvordan alt ser ut?

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Har fått tak i ett bilde foreløpig (rett forfra uten utslag). Håper jeg klarte å laste det opp.

img00089201108110948.jpg

 

Slitasjen på kabelen viser hvor kort den lar seg trekke inn. Dermed begrenses utslaget på motoren også tilsvarende.

 

Flere bilder:

Svinger som sagt bra til styrbord:

img00090201108111008.jpg

Men nesten ikke i det hele tatt til babord:

img00091201108111009.jpg

 

Vet ikke om det sier så mye mer?

 

 

Jon

Redigert av Box (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det ser ut som om armen/stangen som går fra enden av styrekabelen til festet på motoren klemmes inntil motoren og dermed hindrer videre svingutslag. Hvis det er slik kan du forsøke å bøye den litt, men da vil armen jo også bli kortere. Det spørs om ikke du bør få tak i en arm som er beregnet på denne motoren.

Link to post
Share on other sites

Mener jeg sjekket at stangen ikke går innpå motoren da jeg så på dette for en ukes tid siden, selv om det kan se slik ut. Skal få det sjekket for sikkerhets skyld.

 

NT503: har du dimensjonene på stangen du tror vil passe så jeg kan sjekke mot den som er der i dag?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...