ADNOH Startet 8.August.2011 Del på Facebook Startet 8.August.2011 Jeg vurderer å kjøpe seilbåt til å benytte på Mjøsa. Det blir mest dagsturer og har ingen erfaring med seilbåt! Hva tror dere om denne båten: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27451389 Eller har dere andre forslag, evntuelle erfaringer til båten jeg linket til! Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 Så ut som en fin båt det. Går ut fra at du har behov for senkekjølen? Jeg har aldri hørt om merket før; Phobos. Det kan gi litt usikker salgsverdi - i negativ retning. (ellers så jeg i bildetekstene i annonsen at man kan velge å ha 'saltvannstoalett' i båten. Regner med at det følger med noen sekker salt da, for bruk på Mjøsa ) Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
Krimart Svart 8.August.2011 Del på Facebook Svart 8.August.2011 båten du linker til er sikkert helt greit, men, siden du spør spesielt om Mjøsa kan jeg synse litt om hvilken type båt som passer for "innsjø-seiling". Vindforhold kan være veldkge variable, Ikke uvanlig med vindstille på en side og kastevinder med kulign styrke på den andre. Som fks seiler er det da en fordel med en båt som ikke er for følsom, dvs bør bl.a ha en del ballast i forhold til seilføring. Hvis dere ettervt tenker litt på å delta i regattaer er min erfring at båter deplacement- fokus vinner over surfe- båter, dvs heller smal og gjerne spissgatter fremfor en med bred hekk. dette fordi man straffes med høye lystall på surfe- båtene, men får sjelden bruk for dem. ellers holder med en typembåt som er beregnet på lukkede farvann, dvs. Klasse A er overkill... men egentlig vil jeg vel velgr den båten man finner egnet for egen behiv, uansett om det er mjøsa eller andre farvann. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.