Teerex Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 (redigert) Hværsaagod her er testen Bare send meg epostadressen hvis du vil ha bildene i full oppløsning, men funker vel bra med de photobucket-linkene her: http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test1.jpg http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test2.jpg http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test3.jpg Redigert 15.August.2011 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
gmg Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 De som eg synes er litt merkelig er at båten gå raskere med FM motoren en VP på alle turtal. FM motor er ca 140 kg lettere men de er sett på lettere propeller så her mistenker eg at dei har stoffet / reingjort båten og. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 En AD41B motor med drev veier vel mer enn 520 kg? Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 De som eg synes er litt merkelig er at båten gå raskere med FM motoren en VP på alle turtal. FM motor er ca 140 kg lettere men de er sett på lettere propeller så her mistenker eg at dei har stoffet / reingjort båten og. Det står at båten ble tatt opp og rengjort før test med volvoen, men at 140 kg tyngre motor og ett hakk brattere propellere skal gi halvannen knop mindre fart ift turtall betyr bare at båten er feil trimmet. Eller at forholdene forøvrig ikke er like. Testen er allikevel ikke noe særlig bra som sammenligning da de ikke har testet med KAD44 som hadde vært mere riktig. Det er ment som en reportasje om en billig repowering, 41'n var kanskje ikke riktig i den båten i utgangspunktet. Det er vel ingen som bytter motor bare for å spare 140 kg? De kunne jo testet med FNM med 200hk....... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 En AD41B motor med drev veier vel mer enn 520 kg? Er det lite syns du? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 ja jeg ville tippe nærmere 600 kg da Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
DieselDahl Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 Skal vi vedde? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 15.August.2011 Link til dette innlegget Svart 15.August.2011 OK så det er egentlig en lettbygd motor for alderen altså. Det forklarer jo hvorfor ikke båtene med dobbel VP sekser ikke synker D4 er jo mye tyngre til tross for 2 sylindre færre. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
WGM36 Svart 16.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.August.2011 (redigert) Takk for hjelpen teerex Tror jeg skal prøve å få tak i denne Bolin jeg, får jeg tak i han og han vil komme med noen syspunkter skal jeg legge det inn her. Hilsen Terje Larsen som er imponert over all hjelp som dere bidrar med. Redigert 16.August.2011 av Terje Larsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Jeg har et spørsmål ang. motorbytte generellt. Finnes det timegrunnlag hos båtverksteder for motorbytte? Jeg så nemlig en regning her forleden på bytte av en mercruiser 350MPI hvor det sto seks timer for utmontering og 27 TJUESJU timer for innmontering....... pluss ti timer feilsøking pga en tempføler? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 21.August.2011 Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 skriver de med gaffel så blir det fort timer av det.... Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
WGM36 Svart 21.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2011 Er det noen her somm har byttet to motorer, ut og innmontering. Kansje mått støpe om motorfester. Hva har det kostet dere, tenker ikke på dere som har gjort jobben selv. Hilsen Terje Larsen Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Hmmm, alle har vel ikke byttet selv, håper noen kan komme med noen priser. Mvh Terje Larsen Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 blir jævlig dyrt Terje :-) Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Takk skal du ha, morsom fyr du gett. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Ta deg en Ringnes du. He he Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 he he ja det tok litt tid ja:-) Sitér dette innlegget Link to post
pipp Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Er det ingen som vil gi fast pris? Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Snakket med to verksteder, ingen av de ville montere fnm, fikk en haug med advarseler fra begge to. Så blir nok å ordne det selv tenker jeg, har en kjenning som er oppe og går når det gjelder sånt. Hilsen Terje. Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Det kunne vært interessant å høre hva slags advarsler de kom med. Sitér dette innlegget Link to post
WGM36 Svart 22.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 (redigert) Ukurant, ingen vil skru på de, høyt effektutak, forhandlere fantes ikke, får lite igjen for båten ved salg og ikke hvert lenge i produksjon. m m. Begge var grønne forhandlere og den ene hadde ikke hørt om de engang. Mvh Terje Redigert 22.August.2011 av Terje Larsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 de vil jo heller selge D3-220 naturligvis.. men den koster jo mere Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
GeirFrode Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Ukurant, ingen vil skru på de, høyt effektutak, forhandlere fantes ikke, får lite igjen for båten ved salg og ikke hvert lenge i produksjon. m m. Mvh Terje Hmm. Ikke mye vettugt i de utsagnene, nei. Ingenting konstruktivt om dette er motorer som holder lenge, eller om det er mye problemer med de, f.eks. Så nye er de vel heller ikke? FNM har vel laget, og lager fortsatt en ganske stor mengde motorer, så vidt jeg vet. KD trading i Bergen ser ut til å være forhandler. Har ikke funnet flere her i landet, men det ville være rart om det ikke fantes. Det finnes en i Strømstad også, i tillegg til en del andre rundt i Sverige. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 22.August.2011 Link til dette innlegget Svart 22.August.2011 Det er vel mer eller mindre egenimport som er tingen her eller? Enda gunstigere pris. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Windy37GM Svart 23.August.2011 Link til dette innlegget Svart 23.August.2011 Og lavere reklamasjonsrett på egenimport enn hvis du kjøper fra en forhandler. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.