Jump to content

Motorbytte i Scirocco 31


WGM36

Recommended Posts

Hværsaagod her er testen :thumbsup:

Bare send meg epostadressen hvis du vil ha bildene i full oppløsning, men funker vel bra med de photobucket-linkene her:

 

http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test1.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test2.jpg

http://i36.photobucket.com/albums/e34/mcplutt/test3.jpg

 

test1.jpgtest2.jpgtest3.jpg

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

En AD41B motor med drev veier vel mer enn 520 kg?

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

De som eg synes er litt merkelig er at båten gå raskere med FM motoren en VP på alle turtal.

FM motor er ca 140 kg lettere men de er sett på lettere propeller så her mistenker eg at dei har stoffet / reingjort båten

og.

Det står at båten ble tatt opp og rengjort før test med volvoen, men at 140 kg tyngre motor og ett hakk brattere propellere skal gi halvannen knop mindre fart ift turtall betyr bare at båten er feil trimmet. Eller at forholdene forøvrig ikke er like. Testen er allikevel ikke noe særlig bra som sammenligning da de ikke har testet med KAD44 som hadde vært mere riktig. Det er ment som en reportasje om en billig repowering, 41'n var kanskje ikke riktig i den båten i utgangspunktet. Det er vel ingen som bytter motor bare for å spare 140 kg? De kunne jo testet med FNM med 200hk.......

Link to post
Share on other sites

ja jeg ville tippe nærmere 600 kg da

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

OK så det er egentlig en lettbygd motor for alderen altså. Det forklarer jo hvorfor ikke båtene med dobbel VP sekser ikke synker :wink:

D4 er jo mye tyngre til tross for 2 sylindre færre.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Jeg har et spørsmål ang. motorbytte generellt. Finnes det timegrunnlag hos båtverksteder for motorbytte? Jeg så nemlig en regning her forleden på bytte av en mercruiser 350MPI hvor det sto seks timer for utmontering og 27 TJUESJU timer for innmontering....... pluss ti timer feilsøking pga en tempføler?

Link to post
Share on other sites

skriver de med gaffel så blir det fort timer av det....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

de vil jo heller selge D3-220 naturligvis.. men den koster jo mere

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ukurant, ingen vil skru på de, høyt effektutak, forhandlere fantes ikke, får lite igjen for båten ved salg og ikke hvert lenge i produksjon. m m.

Mvh Terje

Hmm. Ikke mye vettugt i de utsagnene, nei. Ingenting konstruktivt om dette er motorer som holder lenge, eller om det er mye problemer med de, f.eks. Så nye er de vel heller ikke? FNM har vel laget, og lager fortsatt en ganske stor mengde motorer, så vidt jeg vet.

KD trading i Bergen ser ut til å være forhandler. Har ikke funnet flere her i landet, men det ville være rart om det ikke fantes.

Det finnes en i Strømstad også, i tillegg til en del andre rundt i Sverige.

Link to post
Share on other sites

Det er vel mer eller mindre egenimport som er tingen her eller? Enda gunstigere pris.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...