Kotnes Startet 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Startet 6.Desember.2004 Har tenkt å bruke respatexplate på benken rundt vask og kok i båten. Men jeg jakter på den tynne typen som jeg må lime fast selv og ikke den som er ferdiglimt på plate til baderomsbruk. Noen som kjenner til et firma i Oslo eller omegn som har noe sånt. Tar gjerne imot tips om andre ting som kan brukes istedenfor respatex. Jada, det er flott med teak men jeg vil ha noe som tåler at brødskjærekniven bommer på brødet av og til. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Hebbe Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 ......jeg vil ha noe som tåler at brødskjærekniven bommer på brødet av og til. Hva med å legge fliser... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
henboe Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Har tenkt å bruke respatexplate på benken rundt vask og kok i båten. Men jeg jakter på den tynne typen som jeg må lime fast selv og ikke den som er ferdiglimt på plate til baderomsbruk. Noen som kjenner til et firma i Oslo eller omegn som har noe sånt. Tar gjerne imot tips om andre ting som kan brukes istedenfor respatex. Jada, det er flott med teak men jeg vil ha noe som tåler at brødskjærekniven bommer på brødet av og til. Respatex finnes mere eller mindere ikke lengere, men det er vel laminat du tenker på??? Det har L.A lund på grorud! Sitér dette innlegget Link to post
Nils Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 Respatex finnes mere eller mindere ikke lengere, men det er vel laminat du tenker på??? Respatex er (plast)-laminat . Respatex er merkenamnet frå ein spesifikk produsent. Her er heimesida. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 6.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2004 (redigert) Som et apropos kan nevnes at innredningen i Poseidon delvis er med "respatex", den er nemlig bygget i respatexens barndom - i 1954. Men siden den er bygget i Danmark het det ikke respatex, men derimot "Warerit". Disse platene er brukt som skottbekledning i salongen, ganger over hoveddekk og i byssen. Etter 50 år er de fortsatt fine, med unntak av skruehull etc. De platene som er brukt til himlinger er litt mattere, og disse skal angivelig ha navnet "Marerit". mvh Poseidon Redigert 7.Desember.2004 av Poseidon (see edit history) Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Gunga Din Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Som et apropos kan nevnes at innredningen i Poseidon delvis er med "respatex", den er nemlig bygget i respatexens barndom - i 1954. Men siden den er bygget i Danmark het det ikke respatex, men derimot "Warerit". Disse platene er brukt som skottbekledning i salongen, ganger over hoveddekk og i byssen. Etter 50 år er de fortsatt fine, med unntak av skruehull etc. De platene som er brukt under dekk er litt mattere, og disse skal angivelig ha navnet "Marerit". mvh Poseidon og hos oss kalles det "Perstorpsplatta", många köksbord hade detta på 60-talet, det var top modernt! Om 40 år så säger vi sikkert hur 'fan' kunde dom göra köksbenker av "Corian" ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
945 Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Men jeg jakter på den tynne typen som jeg må lime fast selv og ikke den som er ferdiglimt på plate til baderomsbruk. :nono: Pass på at det er høytrykkslaminat du eventuelt bestiller. Denne tåler betydelig mer enn vanlig laminat. Dessuten, laminat er ikke plast, det er behandlet papir som er komponert sammen og trykket under høyt trykk, slik at det blir en homogen masse. MVH Sitér dette innlegget Tønnesea Link to post
Nils Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Når eg opna «adventskalenderen» min i går fann eg læreboka i trearbeid frå den gongen eg gjekk grunnkurs snekkarlinje først på 80-talet. I boka står følgjande beskrivelse av plastlaminat: «Plastlaminat lages av limimpregnert papir. Ryggen består av opptil 15 lag med fenollimimpregnert kraftpapir. På dette legges et tynt ark med mønster. Over dette igjen legges et tynt gjennomskinnelig ark. Begge disse arkene er impregnert med melaminlim. Det hele presses sammen under stort trykk og høy temperatur til en plate. Laminatplater brukes som bordplatebelegg og til veggplater» (Rolf Bjerke og Rolf Kittelsen: Trearbeid, Universitetsforlaget 1979). Sitér dette innlegget Link to post
OJO Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Hei! Jeg har kjøpt slik laminat av en trevarefabrikk i Høland. Husker ikke navnet, men de hadde mange forskjellige typer. De kunne også lage ferdige plater i ønskede mål. Sjekk i gule sider så finner du det nok. Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 og hos oss kalles det "Perstorpsplatta", många köksbord hade detta på 60-talet, det var top modernt! Om 40 år så säger vi sikkert hur 'fan' kunde dom göra köksbenker av "Corian" ! Uffameg. Og jeg som er i ferd med å sette inn Corian benkeplate i byssa i Arvikaracern. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Kotnes Svart 7.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 (redigert) Hei! Jeg har kjøpt slik laminat av en trevarefabrikk i Høland. Husker ikke navnet, men de hadde mange forskjellige typer. De kunne også lage ferdige plater i ønskede mål. Sjekk i gule sider så finner du det nok. Skal sjekke ut dette. Takker for alle svar men har fortsatt ikke funnet noen butikk med respatex. Redigert 8.Desember.2004 av Kotnes (see edit history) Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Tore Harang Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Hei. Jeg tenker på å gjøre det samme i min båt. Skal sjekke med div kjøkkenprodusenter osv. Jeg sender deg mail om det dukker opp noe. Tore Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 7.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2004 Går utfra at det er det som også kalles for "Fibotex" plater,beregnet for våtrom,fryserom osv.!!! Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 9.Desember.2004 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2004 Detta er flaut å innrømme men etter å ha spurt her og mange kjøkken og byggevarehus var jeg innom byggeservice på årnes som er ca 4 km fra der jeg bor og leverte noen varer som jeg gjør der ca 3 dager i uken. Spurte etter det jeg skulle ha og fikk til svar, Hvor mye skal du ha. Trodde jeg bodde i ødemarka men heretter skal jeg alltid undersøke i nærmiljøet først. Takker alle som svarte på spørsmålet mitt. Hilsen en som har lært at det ikke bare er ULV i ødemarka men også ting til båten. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Sabeltann Svart 9.Desember.2004 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2004 Skal sjekke ut dette. Takker for alle svar men har fortsatt ikke funnet noen butikk med respatex. Respatex selges av FIBO TRESPO I LYNGDAL. Ta en tlf til Dem og spør etter ordrekontoret. Finn ut hva Du trenger, (de har det meste på lager) Så bestiller du det via din lokale Montèr eller byggmakker butikk....! De har orginal respatex til min mørebas enda!!!! (ble brukt skikkelige saker i min båt ja!) Pris.. ca 1200 for plata i utsalg hos lokal butikk samt sikkert 7-900 korner i frakt og embalasje, platene er skjøre når de kun er 1.2 mm. Kjøpte for ikke lenge siden tak til en hel veteranbuss fra samme plass. Husk og ikke kjøp BLANK overflate, jeg ville valgt "matt". Sabeltann Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.