Jump to content

Bom til Columbie 66 knekt, hvor få tak i ny?


Trond mjøs

Recommended Posts

En kamerat av meg var uheldig i dag da han lånte båten min og greide å knekke bommen . Den er knekt rett av ved skjøtet:

 

Bilde0415.jpg

 

Bilde0413.jpg

 

Fryktelig skuffende ettersom jeg ikke har hatt anledning til å bruke båten enda og gledet meg til å få meg noen turer etter hvert. Jeg regner med at det å skaffe ny bom til denne båten ikke er det enkleste. Helt ny bom vil vel også bli fryktelig dyrt.

Så da er spørsmålet hvor jeg kan få tak i ny (brukt) bom eller om jeg kan bruke bommen fra andre seilbåter? Håper at noen har gode råd til en litt fortvilet båteier og at jeg kan redde stumpene av sesongen....

 

Trond

Link to post
Share on other sites

Jeg tenkte tanken på å sveise det men det er jo et spor som går i bommen. Det må jo være fryktelig vanskelig å sveise det. Min uheldige kamerat har fått pris på ny bom, det kommer på ca 5500,-. Så får en se om det er mulig å finne en brukt. Hvis man kan sveise det, vil det bli sterkt nok?

 

Trond

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har vært i kontatk med WIth Marine, virker som greie folk og de skal sende meg et prisoverslag over helgen. Bommen de tilbyr krevde visst litt ombygging men det skulle være greit å få til. Prisen lå på 5-6000,-

Lokal forretning er Seilmaker iversen og de skal ha ca 6000,- pluss frakt på 1500,-. With snakket om 5000,- og frakt skulle ikke koste mye. Jeg har sendt mail til de andre forslagene her inne og skal holde dere oppdatert på prisene jeg blir tilbydt.

 

Angående bommene på Blocket.se, jeg vet ikke om jeg føler meg selvsikker nok til å sjanse på en bom som kanskje ikke passer. Regner med at en brukt bom krever en god del tilpassing og jeg har aldri gjort dette før. Men tusen takk for forslaget :smiley:

 

Mvh

Trond

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...