Jump to content

Scand Baltic vs Atlantic


Marimari

Recommended Posts

Hei,

 

Vi vurderer å kjøpe en Scand Baltic eller Atlantic.

Noe vi lurer på i den forbindelse er hvordan sengen er i akterkabinen. Synes den ser både litt kort og trang ut for 2 voksne. Er det noen som har erfaring med dette? (Gjerne mål også hvis dere har)

 

En annen ting vi er usikre på er uteplassen. Den virker også ganske trang.

 

Hvis noen har andre kommentarer om disse båtene så tar vi gjerne det også.

Link to post
Share on other sites

Har en Baltic og vi har feriert med 6 pers ombord i tre år i denne. Jeg er 179 og kona litt kortere. Det er helt grei plass for oss. Mulig jeg er inhabil da jeg har lagt ut en Batic til salgs her på båtplassen sammen med Finn men det er ikke værre enn å "prøve stillingen" når du ser på en.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Vi har en Baltic fra 1984, og i denne er dobbeltkøya 190 x 120 cm. Selv er jeg 190 cm, og sover greit der. Uteplassen er veldig bra synes jeg, men savner et ekstra sete når vi kjører. Pentry står oppe i denne utgaven, og det kan man like eller ikke like. En svakhet på Baltic'en i forhold til Atlantic'en er det smale dollbordet rundt aktercabin.

Link to post
Share on other sites

Enig med deg Marimari,

 

synes også uteplassen virker litt trang. Drømmer likevel om en Atlantic og ombygging av uteplassen til hjørneløsning på babord side med dobbeltsete i kjøreretningen hvor ryggen kan vippes slik at stolen blir en del av hjørneløsningen , og vips; en sittegruppe med en slags U-sofa.

 

Noen som har forsøkt dette?

Link to post
Share on other sites

Ferierte 1 uke i sommer med en leid Baltic fra 84 og denne hadde god plass i akterkabinen. Jeg er 183 cm og hadde ikke noe problemer med å sove. Synes også senga virket bred nok til 2 voksne, men jeg lå der med min datter på 9 og så gikk det naturligvis supert.

 

Har også tenkt at uteplassen i Balticen er liten, men ved å snu førersetet er det faktisk brukbar plass, bortsett fra at bodet var for lite. Gikk akkurat med 3 pers å spise rundt, men flere blir vanskelig.

 

Ellers var det en positiv opplevelse å bruke båten. Stor nok dass og meget god plass i salong foran. Ble også veldig begeistret for den flotte, store solsengen over akterkabinen.

 

Minus er liten badeplatform, ellers super båt! Denne hadde en ny Yanmar på 240 hk som gikk finfint (vi gikk stort sett i 7-8 knop, men noen ransportetapper gikk vi i 17-18 knop). Hadde vært skeptisk til noe særlig mindre motor enn 200+ i en Baltic.

 

KK

Link to post
Share on other sites

Enig med deg Marimari,

 

synes også uteplassen virker litt trang. Drømmer likevel om en Atlantic og ombygging av uteplassen til hjørneløsning på babord side med dobbeltsete i kjøreretningen hvor ryggen kan vippes slik at stolen blir en del av hjørneløsningen , og vips; en sittegruppe med en slags U-sofa.

 

Noen som har forsøkt dette?

Jeg har nettopp gjort det i min atlantic.

bestilte den pakken der direkte fra scand.med underdel til hj.sofa og kaptein stol,alt i koksgrå niroxx havnet herligheten på ca 50.000.men du verden for et løft!

 

kan ta bilder viss det er ønskelig.

mvh.beuty of aqua

 

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Link to post
Share on other sites

Hei Marimari !

Jeg hadde tidligere en Baltic og var veldig fornøyd med den. Men jeg synes du peker på noe av det som er bedre på en Atlantic. Alt er stort sett større på en Atlantic. det gjelder akterkabin, forkabin, solseng, og ikke minst ståhøyde. Jeg ble veldig lei av alltid å stå bøyd på badet f.eks. Senga i akterkabin synes jeg også var de få centimetrene for kort da jeg liker å strekke meg helt ut ( er 179cm )og noe smal. Solsenga synes jeg for såvidt var grei nok, men den er endel mindre enn på Atlantic`en. En vesentlig fordel med Atlantic synes jeg var er at den har toalett foran så man slipper maset med å flytte på folk og skyve til side setet hver gang noen skal på toalettet. Men den aller største fordelen synes jeg er at du går fra båt til skip-følelse ved å velge Atlantic framfor Baltic. Når dette er sagt må jeg forøvrig innrømme at før vi kjøpte Atlantic var vi veldig fornøyd med Baltic, men jeg ville ikke kjøpt en med mindre motor enn 200-220hk for Baltic eller min 340hk for Atlantic. Og jeg kommer aldri til å gå tilbake til Baltic nå.

Mvh. glek

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...