Jump to content

Oppgradering av VDO seilinstrumenter

heim

Recommended Posts

Mine VDO seilinstrumenter er muligens modne for sjøfartsmuseet. Men de gjør nytten, såvidt. Jeg vil tippe de er omkring 20 år gamle, altså fra lenge før jeg overtok båten, så mitt kjennskap til systemet er litt begrenset.

Dybdemåler (helt til høyre) er OK. Loggen virker greit (nummer 2 fra høyre), men viserinstrumentet holder på å gå i oppløsning, dvs. at folien på innsiden er løsnet, og dermed blir det stadig vanskeligere å se hva den viser.

Er det noe å gjøre med dette, eller må jeg regne det som en tapt sak?

Helt til venstre står kompasset. Det fungerer ikke. Det finnes en prosedyre for justering, der man kjører i sirkel etc. Som det fremgår viser det bare tre streker, og får sannsynligvis ingen impulser. Når jeg starter på justeringsprosedyren reagerer instrumentet etter oppskriften, men det går ikke videre.

Dersom ingen har en kur for dette, er neste spørsmål: Kan jeg klare meg med å skifte ut viserinstrumentene og bruke samme giversystem, eller må jeg regne med å skifte hele systemet?

dashbordny.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...