Jump to content

Hvilken daycruiser skal jeg kjøpe ?

Puffen

Recommended Posts

prøvde å få svar på litt spørsmål i en annen tråd om hvilken badebåt jeg skulle kjøpe for bruk og utleie i syden. prøver på nytt med ny trådnavn.

Jeg har lite erfaring og oversikt over kvlitet og sjøegenskaper på daycruisere. En annen ting er hva som kan kjølpes i Hellas. Finnmaster har forhandler vet jeg.

Den skal være 22 - 23 fot og må tåle å gå i litt åpne havstrekk med krapp sjø opp i 2 - 3 meter.

Tips ? Eller er det pilothouse båt som passer bedre ?

Hvis du skal ha en båt som er godkjent i 3 meter bølger må du opp i kontruksjonskategori B. De kriteriene er det ikke mange daycruisere på markedet som oppfyller. Siden du skal drive utleie nytter det ikke å komme med en jallabåt, må være ordentlige greier. Hvis ikke kan det fort bli en dyr affære.

Helt riktig. Som sagt så må en ikke henge seg altfor hadt opp i det med 3 meters bølger. Poenget er som sagt at det må være skikkelig båt.

Nå nevnes Yamarin. Jeg vil gjerne ha en vurdering av egnetheten for en slik ? Og hva med Ibiza, Finnmaster etc. ?

.... hvilken badebåt jeg skulle kjøpe for bruk og utleie i syden. En annen ting er hva som kan kjøpes i Hellas.

Tror du bør satse på å kjøpe noe lokalt. Blir mye billigere, og så får du bedre service når du trenger det.

I Hellas og Middelhavet generelt går det mye på lokale merker, f.eks. virker det som om det er endel Sessa som utleiebåter rundt om. I tillegg burde Karnic (fra Kypros) være lett tilgjengelig.

Kanskje best å først se seg om i din lokale marina der nede om hvilke båt- og motormerker de selger og server.

Hva med Nordkapp 655/760 Noblesse eller 600/760 Enduro? Det er solide båter, modellene derfra samler lovord og 6ere i tester for tiden. Solid bygget og tåler godt sjø. Var ute i ganske grov sjø noen ganger med den 650 Noblessen jeg hadde. Den jeg hadde var en drøm å bruke, og etter montering av flaps ble den bare enda bedre.

Kjetil S

Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...