Suzuki Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Fikk i dag beskjed fra Boatfix at porto med USPS Global Express kommer på USD 35. Totalprisen ender da på 5.360 kr - 2.540 kr å spare ift. billigste her til lands... Jøje meg, er jo nesten 45% mer det, for å handle i Norge.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Birchwood 320 Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Har litt sans for denne.. Støtter og NOrsk meny http://www.youreq.com/outdooreq/gpsunits/f...4-map-color.asp Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Dassic Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Noen som er stive i martim engelsk? "The transducer that comes with the unit is a transom mount transducer, designed for outboards or I/Os." Hva betyr dette? Er det snakk om en hekksvinger? Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 "The transducer that comes with the unit is a transom mount transducer, designed for outboards or I/Os." Hva betyr dette? Er det snakk om en hekksvinger? Exactly! Det er akkurat det det er! Se eksempelvis her: Humminbird hekksvinger Sitér dette innlegget Link to post
Dassic Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Aha... Kjekt å vite. Hekksvinger er vel neppe tingen på min snekke. Noen ide om hva den typen svinger jeg bør velge kalles, Skvulpen (eller andre)? Denne kanskje? "Plastic, thru-hull mount, depth, temp, 200KHz, 12deg" Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Aha... Kjekt å vite. Hekksvinger er vel neppe tingen på min snekke. Noen ide om hva den typen svinger jeg bør velge kalles, Skvulpen (eller andre)? Denne kanskje? "Plastic, thru-hull mount, depth, temp, 200KHz, 12deg" Du må nok ha en gjennomgående i plastic eller bronse, eller en innvedig. Det som er vanlig levert med Garmign er Transom mount, og denne er som tidligere nevnt her beregnet for outboard eller drev. Har denne påmontert en 33 forter her nede, med 2x250 yamaha, ekkloddet fungerer kun under 10 knop, etterpå blir det bare tull. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Skvulpen Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Hvis det er noen flere som ønsker å bestille sammen med meg, er det bare å ta kontakt (jeg tar meg av det praktiske ifm. importen).Vurderer å bestille en kartplotter over dammen jeg også, men siden jeg har ekkolodd fra før, ønsker jeg ren kartplotter. Da går jeg muligens for Garmin 172C med intern antenne. Pris § 562, det blir bare ca 4500 kroner inkl. mva. Hva sparer vi egentlig ved å handle flere sammen da, Dassic? Frakten var ikke så himla dyr, 35 dollar er bare vel et par hundre kroner ... Men så blir det ev. ny porto for å sende plotteren videre fra deg og til der hvor vi andre bor i landet ... Men er dette slik at du må opprette en fiktiv adresse "over there" for å kunne kjøpe, slik at det blir en del praktisk arbeid som du sparer oss andre for? Når hadde du tenkt å plassere en ordre? Si fra før du bestiller! Sitér dette innlegget Link to post
kirkes Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Vurderer å bestille en kartplotter over dammen jeg også, men siden jeg har ekkolodd fra før, ønsker jeg ren kartplotter. Da går jeg muligens for Garmin 172C med intern antenne. Pris § 562, det blir bare ca 4500 kroner inkl. mva. Hva sparer vi egentlig ved å handle flere sammen da, Dassic? Frakten var ikke så himla dyr, 35 dollar er bare vel et par hundre kroner ... Men så blir det ev. ny porto for å sende plotteren videre fra deg og til der hvor vi andre bor i landet ... Men er dette slik at du må opprette en fiktiv adresse "over there" for å kunne kjøpe, slik at det blir en del praktisk arbeid som du sparer oss andre for? Når hadde du tenkt å plassere en ordre? Si fra før du bestiller! Hei. Har akkurat handlet en Navman 5600 fra USA. I Norge koster den ca. kr. 12000,-. Hos Planet GPS koster den $752,90. Med lav dollarkurs, moms og frakt kommer den til Norge på ca. kr. 6400,- Da får jeg en GPS med ganske stor skjerm. Har brukt JetCarrier. Meget godt fornøyd. Altså løp og kjøp, lav dollarkurs. Hilsen Kirkes Sitér dette innlegget Link to post
Pål Dramstad Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Tips-kjøp plotter og ekkolodd hver for seg...seriøs fiskeleting og aktiv bruk av plotter i samme modul er ingen god løsning. Splittet skjerm på et så lite kombinstrument krever forstørrelseglass Hvis en har plass til 2 instrumenter så er d absolutt å anbefale.. Bruker selv en Lowrance 5000map farge og ett Lowrance x-16 farge ekkolodd, fungerer meget bra. mvh Pål Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 11.Desember.2004 Del på Facebook Svart 11.Desember.2004 Tips-kjøp plotter og ekkolodd hver for seg...seriøs fiskeleting og aktiv bruk av plotter i samme modul er ingen god løsning. Splittet skjerm på et så lite kombinstrument krever forstørrelseglass Hvis en har plass til 2 instrumenter så er d absolutt å anbefale.. Bruker selv en Lowrance 5000map farge og ett Lowrance x-16 farge ekkolodd, fungerer meget bra. mvh Pål Er fårsåvidt enig med deg i noen av argumentene for to enheter, men jeg tror ikke det er så veldig nødvendig. I mange båter må nok dette apparaturet sloss om plassen med mye annet kjekt å ha ting. Jeg tror vel heller ikke det så veldig ofte man bruker både ekkoloddet aktivt til fiskeleting, samtidig som man også skal navigere etter plotteren.. Det er i såfall enkelt å løse, kjøp et apparat med større skjerm.. kostnaden her er nok ikke høyere enn for to enkle enheter. Da har man jo fordelen at når man ikke driver aktiv fiskeleting og kun trenger plotteren, ja har man stor skjerm... Man skal ikke undervurdere skjermstørrelsen, sørrelsen har nok betydning... Forstørrelsesglasset kan man da la ligge hjemme Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Stavanger_Seil_AS Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Jeg kan levere 178C til kr. 7500 fraktfritt. For dere som ikke har seilbåt og alikevel vil benytte dere av desember tilbudet vårt med rustfri windex på kjøpet så kan dere få med en liten mini kikkert. Sitér dette innlegget Link to post
Flem340 Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Noen som har erfaring med plottere som bruker navionics kart? Geonav f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Jeg kan levere 178C til kr. 7500 fraktfritt. For dere som ikke har seilbåt og alikevel vil benytte dere av desember tilbudet vårt med rustfri windex på kjøpet så kan dere få med en liten mini kikkert. Hvilken svinger følge med i denne prisen, hekkmontert ?? samt antenne med fot. Dette er vel standard fra Garmin hvis jeg ikke tar helt feil. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.