Jump to content

Er det problematisk å lagre båt på hengeren vinteren gjennom ?

Nils1

Recommended Posts

• 3 år senere...

Jeg har et gammelt 17 fots "eggeskall" som ligger på henger med motoren på i hagen om vinteren. Viktigste grunnen til at jeg jekker opp og lar hengeren hvile på to Lecablokker bak, er at når jeg entrer båten bakfra, vil ikke draget vippe opp så lett. Hjulet på draget står på en liten plankebit, så synker det ikke ned i bakken foran heller. I mitt tilfelle balanserer båten godt på hengeren sideveis, så da blir det ikke noen store krefter fra sidestøttene som kan deformere skroget.

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

En båthenger er en utmerket båtkrybbe, men avlast hjulene som flere nevner. Vekt på stillestående hjul over lenger tid ødelegger dekk, slanger, felger, simringer, hjullager, m.m. Ellers så er det jo en fare for at den begynner å trille. Jekk opp og lekk noe under ramma på hengeren så den står stødig og med hjulene fritt. Ha en pressening over med god luftgjennomstrømming rundt hele båten og hengeren...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...