Lars K Svart 14.August.2011 Link til dette innlegget Svart 14.August.2011 Jeg har en Tyssehenger og der har det aldri vært problem med at luften siver ut. Men kjøpte luftfylte hjul på Biltema til en annen henger og det var bare sorgen. Der gikk luften ut selv om hjulene var ubelastet. Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Trenger jeg presenningsstativ og presenning til en jolle som står på henger over vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Hvorfor ikke bare vippe båten rundt så den ligger med rumpa i været på bakken (noen treklosser under)? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
glalaks Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Kan være greit å holde snø og is ut av båten. Men kan vel gå bra uten også.. Vipp den opp ned er vel like greit om det er ei jolle;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
eivindl Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Jeg har 2,6 tonn båt stående på brenderup henger med hjul hver vinter i 8 år. Ikke merkbart at noe er mindre rundt. Selvsagt kan du få hjulene til å vare lenger om de aldri er på hengeren og lagres mørkt og tørt :-) Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Jeg gjør alt alene og da blir det så tungvint å ta av motoren osv. Vil jolla ta skade av snø og is oppi seg i vinter? Det smelter jo til våren... Sitér dette innlegget Link to post
Mizar Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Jeg har et gammelt 17 fots "eggeskall" som ligger på henger med motoren på i hagen om vinteren. Viktigste grunnen til at jeg jekker opp og lar hengeren hvile på to Lecablokker bak, er at når jeg entrer båten bakfra, vil ikke draget vippe opp så lett. Hjulet på draget står på en liten plankebit, så synker det ikke ned i bakken foran heller. I mitt tilfelle balanserer båten godt på hengeren sideveis, så da blir det ikke noen store krefter fra sidestøttene som kan deformere skroget. Sitér dette innlegget Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-) Link to post
kjetillunde Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Vil en jolle ta skade av snø og is oppi seg om vinteren? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 (redigert) Problemet er at snø og vann fryser og kan lage frostsprengning,i tillegg blir det veldig mye tyngde av det. Kan du ikke lage deg et enkelt stativ av 2x4" feks? Redigert 28.August.2014 av Lars K (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
zooper Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 En båthenger er en utmerket båtkrybbe, men avlast hjulene som flere nevner. Vekt på stillestående hjul over lenger tid ødelegger dekk, slanger, felger, simringer, hjullager, m.m. Ellers så er det jo en fare for at den begynner å trille. Jekk opp og lekk noe under ramma på hengeren så den står stødig og med hjulene fritt. Ha en pressening over med god luftgjennomstrømming rundt hele båten og hengeren... Sitér dette innlegget Link to post
kjetillunde Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Problemet er at snø og vann fryser og kan lage frostsprengning,i tillegg blir det veldig mye tyngde av det. Ok. Hva kan skje dersom det kommer frostsprengning i jolla? Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Hvis vannet f.eks renner inn i dobbelbunnen og fryser,kan glassfiberen sprekke. Vann som fryser utvider seg. Det samme gjelder motoren,denne må stå i nedvippet posisjon. Sitér dette innlegget Link to post
Sørlandet2 Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Artig tråd dette. Hvis hjul, felger, hjullagere tar skade av å stå på bakken, sm flere hevder. Gjelder dette på camping-vogner også? Hvis så er tilfelle, så må det være mange skade hjul der. Virker ikke som båtforhandlere, som driver med opplag, skrur av dekkene på hengerene. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Noen båter uten sjølvlensing kunne nok hatt godt av å dekkes til. Stor vekt oppi og ofte lang avstand mellom ruller og støtter kan kanskje skade båten. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
glalaks Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Jeg har lagret mine båter på hengeren hver vinter. Har aldri tatt av hjulene eller heller opp hengeren. Muligens flaks, men de har alle vært like fine etterpå. Det har vært en 16, 19, og 21 foter. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Jeg har lagret mine båter på hengeren hver vinter. Har aldri tatt av hjulene eller heller opp hengeren. Muligens flaks, men de har alle vært like fine etterpå. Det har vært en 16, 19, og 21 foter. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Jekket opp sku det være.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.