Jump to content

Johnson 100hk v4 1991mod. går ikke på alle sylindere.


MindViruz

Recommended Posts

Om motoren:

Jeg har en Johnson v4 100hk 1991modell med modellnummer J100STLEIE. Den har 4 sylindere.

 

Jeg har desverre ikke så veldig god peiling på motorer. Men jeg kan nok til å ta en vanlig service på den med skifting av gearolje, impeller og plugger. Jeg har verkstedsmanual til motoren.

 

 

Om problemet:

Jeg har en gang tidligere hatt problemer med at den bare gikk på halv fart, og kubbet veldig lett på lavt turtall. Litt vanskelig å starte. Da skiftet jeg tennplugger, så løste det seg.

Nå har jeg altså fått den på sjøen etter å ha overhalt den. Jeg har skiftet impeller, plugger, olje og litt sånt.

Den gikk veldig fint den første turen, men nå går den ikke på alle sylinderene igjen (virker det som ihvertfall).

 

Den røyker mye når jeg starter den, kubber lett på lav fart, og selve båten oppnår ca halv fart av maksimal fart og har dårlig akselerasjon.

 

 

Mine spørsmål:

Hva kan dette skyldes, og hva burde jeg gjøre?

 

-Er det pluggene som tar kvelden veldig lett her eller? (de er helt nye, og fungerte fint den første turen)

-Er det kanskje pluggledningene som kan være ødelagte? (For meg ser de hel ut)

-Eller er det andre ting jeg bør undersøke?

-Hvordan bør jeg gå fram?

 

Jeg blir utrolig glad for alle hjelpsomme svar :)

 

Mvh.

Marius.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...