Jump to content

Gh 11 tar inn vann

Mats-gh11

Recommended Posts

Som tittelen sier tar båten min, en 1986 gh 11 deluxe inn vann. Har alltid trodd det var regnvann som kom inn ved styrekonsollen, men i dag dro jeg den opp på en strand for å tømme. Tenkte det var lurt å smake på vannet for å være på den sikre siden, og selvfølgelig var det brunt og skittent saltvann :headbang::headbang::headbang: Det positive er jo at jeg da har fått bekreftet at monteringen av styrekonsollen var vellykket, og ikke fullt så fantastisk; at den har en eller annen lekkasje utvendig. Så er spørsmålet hvor? :confused: Noen som har noen ideèr om hvor det kan komme inn?

Mvh. Mats

Det er i dobbeltskroget, fant det ut når jeg tok ut bunnproppen

Hvor er bunnproppen? Den er vel ikke selvlensende?

Jeg har selv en gh10 med dobbelt skrog (ikke selvlensende) og der er det propp mellom det bakerste setet og der motoren henger. Men jeg må snu båten på hodet for å se om det renner vann ut...

Er det slik hos deg?

Men tror dere at det er bunnproppen som kanskje lekker litt eller om jeg har påført skroget skade av noe slag. Jeg har kjørt på litt forskjellig rusk og rask som alltid kommer i vannet etter en ordentlig periode med regn, så kan jeg også nevne at jeg pleier å dra båten opp på land når jeg ikke orker å hive ut dregg. Kan dette være nok til å gi en slik lekkasje?

Hei.

Etter å lest igjennom tråden, lurer jeg på:

noen har foreslått bunnpluggen som en potensiell feilkilde, ja da er det bare å få skuta på land for å demontere og remontere pluggen med feks. sikaflex.

gjennomføring fra motorbrønn er også en mulighet, det samme gjelder her også. opp på land og demonter for så å sette tingene sammen med egnet tettemasse.

hvis ikke jeg husker helt feil har du ett håndtak på hver side akter, disse kan også bidra til lekkasje.

en annen ting 30liter vann i dobbelbunn på 4dager?????? blir du lurt av regnværet tro. det er ikke sikkert at du bare tar inn saltvann.

det er ikke noe fastt mal på feilsøking her men båten bør nok opp på land for en inspeksjon.

Så da gjenstår det bare å ønske lykke til :fishing:

Heisan

Opp gjennom tidene har det vært et par GH 11 hos poden.

Begge har det vært litt vann i (saltvann(, vært igjennom samme feilsøkingsprosess (gjenomgang av kabler, lanternestang, bunnplugg osv.)

Med begge båtene endte vi opp med å ta de på henger, tømme de for det vannet som var i dobbelbunnen. lot de soltørke (tørt bunnstoff). Tiltet aå hengeren nedover i nesa og fylte ferskvann inn i dobbeltbunnen via bunnpluggen som nå var det høyeste punktet. På begge båtene klarte vi å spore vanngjennomtrengning fra under vannlinjen. Glassfiberen på undersiden var så tynnslitt (etter utallige ganger dratt på land)at man nesten klarte å trykke fingeren igjennom restene av det som en gang var glassfiberbunn (nå nesten bare litt bunnstoff).

Så på begge jollene ble det omfattende støping, pussing, sparkling antipest og bunnstoff. MEN så ble de tette til slutt.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...