paxo Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Denne tråden var sjeldent bra!! Mange er gode til å skrive, gode til å trøste og det er mye god filosofi å finne her. Imponerende tråd som har trøstet en som ikke har hatt en skikkelig sommer i båten siden 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Selg båten, hvis noen vil ha den (ref andre tråder her) og kjøp et hus/leilighet på f.eks Kreta hvor mye er til salgs og prisene gunstige. Været? Tja, ca 30 grader i luften akkurat nå, fin bris fra sjøen hvor temperaturen er rundt 27/28 grader tipper jeg og ølet er kaldt og billig! Beklager å ha (eventuelt) ødelagt gleden ved å ha (alt fordyr) båt i Norge! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Mariell Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 (redigert) Siden Kreta kom på banen :). Hva får du får ca. 1 mill. Nok. der nede nå? Tenker da på leilighet Fortrinsvis ikke i, men heller ikke for langt vekk fra Chania sentrum. Med gang avstand til strand? Problemet med leilighet er jo at det ikke bare er å slippe fortøyningene og forhale, hvis man ikke liker naboen. Redigert 14.August.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
DieselDahl Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Da har jeg kommet hjem etter nok en fantastisk helg på sjøen. Dro ut på fredag midt på dagen i drømmevær, krysset ytre oslofjord på dønn flatt vann og strålende sol. Fikk to uforglemmelige dager på noen idylliske holmer ved færder, Norske jordbær, Italiensk prosecco, masse godt på grillen, deilig badevann (veldig klart, over 20 grader), lang solnedgang uten et vindpust, ingen mygg...... fem minutter cruise i tussmørke inn til krukehavn med sine trivelige serveringssteder. Gleder meg til høsten med ennå færre båter overallt, kallesjen må nok på, men Eberspächeren tusler og går og det går atter en gang an å finne seg en perle lenger inn i fjorden uten å kjempe om plassen! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 Siden Kreta kom på banen :). Hva får du får ca. 1 mill. Nok. der nede nå? Tenker da på leilighet Et vagt svar blir at du får noe, men hva tror jeg vil kreve et par ukers opphold og aktiv søking via meglere her, utbyggere osv Å søke på Finn,no tror jeg ikke hjelper stort og har til gode å se noe der som lukter av god pris og ingenting som har vært i nerheten av hva fikk for pengene. Og du verden så deilig det er her akkurat nå, solnedgang på rød himmel og nesten 30 grader og en kald Mythos. Var akkurat en tur nede på stranden og tok kveldsbadet. Hania er forøvrig i min eøyne en utrolig hyggelig by og man kan absolutt bo i byen, leiet eller eiet ute mot strandområdet. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
cheetah Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 (redigert) Er litt i motbakke jeg og når motoren røk andre dagen av ferien min Er veldig glad i å være på sjøen så får bare se det positive med at til neste år starter jeg sesongen med ny motor Redigert 14.August.2011 av cheetah (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 14.August.2011 Del på Facebook Svart 14.August.2011 (redigert) Kan bare følge opp DieselDahl med å formidle at vi opplevde noen fantastiske dager i Vestfjorden her inne i Oslofjorden denne helgen. Blikk stille, en fantastisk måne og svalt badevann! Overgangen til å sykle hutrende hjem i øspøs pissregn nå i ettermiddag gjør bare opplevelsen enda sterkere og bedre! Det er kontrastene som gjør båtlivet rikt og spennende! Mvh. Strawberry PS! Sommeren er ikke slutt, og når den er det, venter høsten med crispi dager og fjorden nesten helt for deg selv, -eller sammen med de få andre som har "skjønt det"! Redigert 14.August.2011 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
alidal Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Fremdeles drittlei, eller har det gått over nå? Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Fremdeles dritt lei, ligger i hagan nå og har fått litt sårt tiltrengt stell og klargjøres for å pakkes inn å glemmes. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Ask Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Kanskje det hjelper å kjøpa ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 I følge eier så skal dette være en komplett radar pakke. Lurer på hva BP`rne synes om evt kjøpt av denne? http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=30814221 Ikke helt da, ser da det tenkes litt Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Til Ask, det kan nok hjelpe med en raskere båt ja. Tenkte litt på Scand Dynamic 9200. Baatsmann, åssen klarte du å svare på dette i denne tråden? Men uansett da, fått oppgitt på e-post at den skal være komplett med antenne og kabler. Men jeg har svart at den er for dyr i henhold til alder i følge en BP`r. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
is_620 Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Jeg har i sommer for første gang i mitt liv vært syk, slik at jeg ikke har kunnet bruke båten i en periode på 7-8 uker ( pleier normalt å være ute 2-3 ganger i uka) Da jeg startet opp igjen for et par uke siden, har jeg hatt noe av de samme vonde tankene som trådstarter. Har heldigvis en billig båt som ble betalt i 1992, slik at det ikke er så farlig om den ligger litt. Det som har dukket opp hos meg - er i stor grad inspirert av mange flotte tråder her på baatplassen, - er å kjøpe en båt til, - som ikke skal på sjøen på mange år. Den skal ligge hjemme i hagen å bli modifisert og pusset opp i det uendelige , da dette kan nesten være like moro som å være utpå. Som eksempel har jeg en i nabolaget som bygde på stor båt når vi kjøpte huset vårt i 1997, og han holder på jevnt og trygt enda ......... Bare tenk hvor moro det vil være å sitte oppe i et halvferdig rot, med en tommestokk og en kaffekopp og en sigar og spekulere, isteden for å sitte inne og se på idiot TV. Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Der tar du meg på kornet, for jeg har nemlig en båt til som jeg faktisk har holdt på med litt i dag. Synes faktisk det er morro og pusse opp og oppgradere, så det blir mulig greia på moderskipet i vinter. Tenkte å lære meg å bruke symaskin og sy om pytene selv. Grei vinteraktivitet det og kanskje båthumøret kommer tilbake igjen. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Polarn, tenk på når sevja stiger til neste år... da blir det bra... det kommer jo ikke så mange dårlige sommere på rad... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Polarn Svart 5.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Oktober.2011 Nei, nå har jeg bygd tak over terrassen (grunnet været) så nå blir det nok ene trope sommeren etter den andre. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
BØstrøm Svart 7.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 7.Oktober.2011 Noe er rart med båtlivet i Norge(oslofjorden). Folk snakker om at det er blitt så mye båter at charmen er borte. Større er båtene blitt også. Snart ikke plass noen steder. Dette er tøys. De fleste ligger i hjemhavn. Noen ganske få uker på sommeren er det litt "trøkk", men dette er væravhengig. Som spøk begynte jeg å si at båten skulle ligge på land i sommermånedene, og at min båtsesong skulle være fra 01.sept - 01.juni. Egentlig genialt. Billig båtplass, du har fjorden for deg selv, og naturen kan være spektakulær selv i januar og februar. Prøv å ta båten i bruk utenom fellesferien. Overaskende mye godvær(ihvertfall i Oslofjorden). Hvis alternativet er TV kos, har du lite å tape. Deilig å fryse litt, komme ned i en varm båt, og nyte kontrastene. Livsbekreftene spør du meg. BRUK BÅTEN HELE ÅRET! Skru ned forventningene mht fellesferien i Juli. Sommaren er kort......................... Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Det er nå båtsesongen begynner med fred og ro for alle disse som egentlig ikke skulle hatt båt. Vet det kan være tøfft for de som ikke har lugar eller annet men da er det jo bare å kle seg godt, litt rim i barten er jo bare sunt Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Dro ut på fjorden i da tidlig. Stoppet begge motorene. Slang ut snøret og nøt freden og roen. Ingen hekkbølget fra nærgående hekksjøgeneraler. Kun noen frakteskuter som passerte med slakke bølger. Dette er balsam for sjelen. Utvilsomt. En fin kontrast etter en fin sommer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 8.Oktober.2011 Veldig godt skrevet Sjøgut... kunne ikke sagt det bedre selv. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Polarn Svart 9.Oktober.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 For min del hadde nok en bakdørs båt vært bedre. Samtidig måtte jeg ha flyttet båten fra Ulvøya til f.eks der Astor har båten da havna mi fryser igjen om vinteren. Kraftig dieselvarmer og mulighet for elvarme i havna hele vinteren hadde gjort ting enda bedre. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 9.Oktober.2011 Del på Facebook Svart 9.Oktober.2011 Der er jeg enig med deg Polarn.. Noen båter egner seg bedre til vinterbruk enn andre.. Men nesten utrolig hvor mye et godt varmeapparat klarer å fyre inne under kalesja Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Polarn Svart 21.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2013 Ser dessverre ut til at drittlei båten ikke vil gå over. Har ikke vært særlig aktiv her på bp heller på en stund. Det blir til at Polarn selges til våren og campinglivet fortsetter en stund. I hele sommer har vi fartet rundt i bobilen vi kjøpte i fjor høst og dette har gitt mersmak. Tror derfor det blir på landeveien en del år fremover for så kanskje komme tilbake til båtlivet når unger blir større. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Teerex Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 (redigert) Løsningen er jo en båt som gir litt mere spenning og/eller utfordringer. På den ene eller andre måten På den måten går man aldri lei. Tror jeg. Jeg sovner nesten når jeg hører ordet bobil.. Men kanskje ved oppnådd pensjonsalder kan det være fristende med en elektrisk bobil eller lignende. Redigert 21.November.2013 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Polarn Svart 21.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2013 Det var nok adkomsten til båten som satte spiker`n i kista. Grua meg hver gang jeg skulle ut med den grunnet lang vei fra parkeringsplass. Fikk tilbud om båtplass i Son i sommer, men takket nei. Skal jeg ha båt igjen må det bli et skikkelig lokomotiv alla P35 eller no. Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.