Jump to content

Dritt lei båten, vil det gå over?

Polarn

Recommended Posts

Det var nok adkomsten til båten som satte spiker`n i kista. Grua meg hver gang jeg skulle ut med den grunnet lang vei fra parkeringsplass. Fikk tilbud om båtplass i Son i sommer, men takket nei. Skal jeg ha båt igjen må det bli et skikkelig lokomotiv alla P35 eller no.

Løsningen på dette er jo såre enkelt.. Hagebåt :jollyroger: Så kan du hoppe fra terassen og ned i båten i tøflene.Opparbeide "båtlysten" til du kjøper deg et hus der hagebåten kan ligge på vannet i hagen ( veeeldig nærme sjøen :giggle: )

Kan hende jeg seiler min skute på grunn; men så er det dog deilig å fare!
Henrik Ibsen

Bare den her jobbjakta mi kan få litt mer fart på seg så skal vi nok få den skuta ut av hagen din Polarn :giggle:

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2

Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk

Mazda 929Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5

Om man er dritt lei noe er det bare å kvitte seg med det og komme seg videre. Livet er for kort til å holde på ting man har mistet interessen for. Og om lysten engang skulle komme tilbake så ligger båtmarkedet der akkurat som før. Så få bort den båten, og bruk heller tiden til noe annet. Bobil er jo mye av det samme som båtliv, minus bølgene...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Synd å høre du er båtlei for tiden Polarn, men godt du har funnet gleden med bobilen :-)

Leste gjennom hentetråden min i kveld, og der synes jeg det kunne spores en viss trawlerinteresse... ;-)

Ting går ofte litt i bølgedaler. Regner med at båtlysten kommer tilbake etterhvert. Intil da er det er jo ålreit å prøve noe annet :-)

Lykke til både på land og til vanns :-)

Mvh. SAP

Mange båtfolk har konvertert til bobil de siste årene. Personlig er jeg ikke fremmed for tanken.

Hadde begynt å tenke samme tanken jeg også. Men så kjøpte vi oss hytte på en øy som ikke er tilgjengelig på annen måte enn med egen båt, og plutselig så er båten i bruk flere ganger i uka. Mye rart som skjer....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

ikke no problem å bytte/dele litt på interessene gjennom året.båten brukes jevnt over hele året. camping vogna henger jeg på om sommeren kjekt det. etter 2 uker på tur i hjemlandet og hos søta bror så er det godt å komme hjem i gjen. blir noen helgeturer med båten og sannsynligvis en tur til varmere strøk om vinteren.

man blir lei av alt avogtil,det er ikke farlig i det heletatt,tvert i mot så ser man at det finnes mange artige opplevelser "på land også"... og etter noen uker uten båten i bruk så blir man litt rastløs i gjen...kanskje storfisken venter på grunna? så er rund dansen i gang i gjen... :smiley:

Hei!

Været varierer selvsagt en del igjennom sommeren, og væropplevelsen har mye å gjøre med hvor heldig man er med timingen av fridagene. Vi drar ikke ut uten at værmeldingen frister til sjøliv, men syns årets båtsommer har vært blant de bedre.

Hvis du syns at transportetappen utover Oslofjorden blir litt lang og kjedelig - hva med å forsøke å få til et "byttelån" en sesong, med noen som har båtplass et sted sønnafor Moss? En god halvtime mer i bilen betaler seg da i form av at dere får mye enklere tilgang til de flotte skjærgårdsområdene i både Østfold og Vestfold.

https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/flag_bp.gif

Hei!

Været varierer selvsagt en del igjennom sommeren, og væropplevelsen har mye å gjøre med hvor heldig man er med timingen av fridagene. Vi drar ikke ut uten at værmeldingen frister til sjøliv, men syns årets båtsommer har vært blant de bedre.

Hvis du syns at transportetappen utover Oslofjorden blir litt lang og kjedelig - hva med å forsøke å få til et "byttelån" en sesong, med noen som har båtplass et sted sønnafor Moss? En god halvtime mer i bilen betaler seg da i form av at dere får mye enklere tilgang til de flotte skjærgårdsområdene i både Østfold og Vestfold.

https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/flag_bp.gif

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...