Lineolata Startet 12.August.2011 Link til dette innlegget Startet 12.August.2011 På tur nylig kom en sint kar til oss og påstår at man ikke kan ankre nærmere enn 500 m fra en blåse som markerer fiskeredskap. (Vi lå på ca 400 fra hans laksenot i dette tilfellet.) Jeg har aldri hørt om det og en rask søk på nett ga heller ikke noe om dette. Finnes det slike regler??? Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 (redigert) Du får sei at han må komma med lovboka og vise deg dette siden det er han som påstår det. Redigert 12.August.2011 av JGH (see edit history) Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
POL Svart 12.August.2011 Link til dette innlegget Svart 12.August.2011 Søk på "Lov om saltvannsfiske" på nettet. Se på paragraf 14 og 15. står litt om dette der. Ellers vil du muligens finne mer informasjon om dette i "Norsk Fiskaralmanakk", som kommer i ny utgave hvert år, dersom du har tilgang til denne. Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 om man må lete seg grønn etter en lov ser jeg ingen grunn til at den skal oppfølges. Sitér dette innlegget Link to post
-stig- Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 med mindre han kommer med lovboka der det står svart på hvitt selvsagt Sitér dette innlegget Link to post
Krimart Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 den gamle loven om saltvannsfiske gjelder ikke lenger, men erstattet av havressursloven: http://www.lovdata.no/all/hl-20080606-037.html det står noe om redskap og ikke- fiskende fartøy i paragraf 24 og 25, men ingen minsteavstand. så lenge du ikke er til hindring for en som legger ut redskap eller er i fare for å ødelegge redskap er det så vidt jeg skjønner ingen som kan jage deg med loven i hånd. Sitér dette innlegget Link to post
Kent Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 Det hadde vært utrolig fint med en slik regel, bare å stikke ut til Fredagshølet en ukedag, slenge ut noe fiskeredskap og en blåse. På den måten kan man reservere hele området!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.