KjetilSt Startet 13.August.2011 Link til dette innlegget Startet 13.August.2011 Hei 3 fots (eller rettere sagt 11 fotssyken) kom fort gitt :-) Kjøpte en Uttern D55 i sommer, men vurderer allerede noe større. Jeg har sett en del på finn.no, og Scand Baltic ser ut til å være et godt alternativ for oss. Selv er jeg "oppvokst" i en Nidelv 24, men synes den blir litt liten. Er det noen her med god kjennskap til Balticen? Tenker da på om det er spesielle ting man bør være obs på etc? Ser at de selges båter med veldig mange ulike motorer - hvilke anbefales? Ser i utgangspunktet etter båt i prisklasse inntil 500', og er åpen for andre forslag en Baltic også Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 Skal selge min Baltic for 550.000,- Har kvittering på motor på 275.000,- pluss montering. 315 Yanmar. Har ikke lagt den på finn.no enda. Har vært en og sett på den for et par dager siden, har enda ikke hørt fra han. (Sa noe om at mor måtte overbevises først... kan ta tid, heheh) Her ligger 327 bilder... http://s3.photobucket.com/albums/y78/kodvaag/1984-Scand-Baltic/?start=all Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Bergen dørk Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 (redigert) Skal du selge igjen, Kodvaag? Du er jo verre enn meg....vil forøvrig (ikke bli fornærmet, Kodvaag) også tipse om Nidelv 28. Du vil få (en påstand fra meg) nyere båt enn en Baltic 29 innenfor den prisrammen, med minst like god kvalitet og like god plass bla i cockpit med en Nidelv 28. Vil nok kanskje tro at du får noe bedre plass i akterkabin med Balticen, men jeg har ikke vært ombord i en og kan derfor ikke uttale meg om det. :-) Et konkret eksempel finner du her, men det finnes flere andre gode kjøp på finn for øyeblikket. Vil kanskje anbefale en motor på mellom 150 og 200 HK; gjerne Volvo Penta TAMD 40 A/B. Når det gjelder Balticen forstår jeg at du må ha mer HK; gjerne mellom 200 og 250? Kanskje mer enn det også. Du får vel mer fart også, men desto høyere dieselregning.... Redigert 13.August.2011 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Kodvaag Svart 13.August.2011 Link til dette innlegget Svart 13.August.2011 Dersom jeg får solgt Baltic'en kan jeg tenke meg å være uten båt et år eller to (pga for mye å gjøre med huset) - men jeg får mer og mer lyst på 2005 eller nyere Baltic med 3 kabiners løsningen. En Nidelv 28 bråker mer enn en Baltic - Baltic'en har dobbel dørk, som demper motorlyden mye. Uteplassen i Nidelv er bra. Har gått mye sammen med Nidelv 28, da en venn av meg har sånn båt. Dieselregning: Hadde en Master 820 med VP TAMD40B maskin tidligere - med vår kjøring brukte denne mye mer enn Yanmar 315 hester'en gjør. (Vi kjører stort sett i snekkefart...) Vi hadde Master 820 før - den båten likte vi kabinløsningene og uteplassen bedre enn i Baltic - men vanskeligere båt å manøvrere skal du lete lenge etter! Jeg er ikke fremmed for Master 820 igjen i fremtiden, for at vi sjeldent går i dårlig vær... (korte innasjærs turer på oss for det meste) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
glek Svart 14.August.2011 Link til dette innlegget Svart 14.August.2011 Har hatt Baltic tidligere og føyer meg inn i rekken av å være enig i at 200 hk i er absolutt det minste motoralternativ, men har du muligheten ville jeg heller forsøkt å få en Atlantic i stedet. Da går du etter mitt syn fra båt til skip. Har selv Atlantic nå. Alt er det lille større, lengre oh høyere som vi savnet i Baltic`en. Mvh glek Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.