Jump to content

Kan man smøre selvpolerende rett på hardt bunnstoff ?


Enzo

Recommended Posts

Ja det kan du, men hvis det harde er gammelt er det anbefalt å vannslipe litt først. Jeg har det på min båt. Det harde er Hempel Hard racing og det selvpolerende er Mille etellerannet.

 

Hvis det er litt forskjell i fargen, så er det en fordel, for da kan du se hvor mye det selvpolerende er slitt.

Link to post
Share on other sites

Ok

Jeg ble fortalt at det kanskje ville reagere og begynne å koke osv men da gjør jeg er forsøk.

 

Stoffet som er der nå ble smurt på for 16mnd siden.

 

Vannslipe ? for å gjøre det enda glattere før nytt skal på, er det noen vits med tanke på å få det nye til å sitte ?

Link to post
Share on other sites

På min båt ble det påført et strøk med hvitt hardt bunnstoff etter behandling med epoxyprimer, og deretter et par strøk med svart selvpolerende. Og det sitter fortsatt som støpt, 8-10 år etter. Jeg flekker kun det sorte når jeg ser lyse flekker, meget praktisk!

 

Jeg ville også ha vannslipt lett over først, for bedre feste. Men ikke med veldig fint papir, 120-180 er plenty fint nok.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Slipe det med tanke på få litt ruglete overflate for bedre feste. Jeg har nok sett en tendens til at det kan slippe på enkelte båter, men da tror jeg det harde bunnstoffet har vært for glatt. For øvrig skal det ikke være noe problem, men for å være helt safe kan en jo først prøve på en liten flate.

Link to post
Share on other sites

Har lest at hempel anbefaler å legge på primer ja men jeg hadde håpet å spare meg for den ekstra jobben.

Da er planen å våtslipe lett med 120 og vann og så testsmøre et lite område og se hvordan det blir, ser det ok ut så smører jeg 2 strøk på hele båten.

 

 

Takk for hjelpen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...