Jump to content

Rister/nøkker kraftig i båten.


allek100

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg ganske kjapt.

Etter å ha latt båten ligge ubrukt i vel en mnd skulle jeg ta en liten luftetur med den. Da jeg kom opp i litt fart begynte det å riste/nøkke kraftig i båten. Ristingen økte når jeg svingte. Fikk heller ikke fullt turtall på motoren. Manglet vel 400-500 RPM. Har forresten en Mercruiser 4,3 V6 190 hk. Med Alpha One generasjon II drev. Jeg klarer å få fullt turtall på motoren i fri, og da er det ingen vibrasjoner. Tok båten på land idag, og håper på å få orden på det ganske kjapt, da jeg skal selge den.

Link to post
Share on other sites

Hvordan ser jeg om drivknuten er gåen? Lett å se?

Er det godt slitt merker du at det er slakk når du vrir på akselen frem og tilbake.

Er det ikke slakk må du kjenne om krysset tygger da du vrir aksel i forskjellige possisjoner.

 

Rart om det er belg som er utett,da burde det vere saltvann i bunn av motorrom,og lensepumpa går i tide og utide.

 

Men du finner fort ut om knutebelg er lekk da du tar av drev.......

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Hvordan ser jeg om drivknuten er gåen? Lett å se? Er det noe jeg bør passe på når jeg bytter den eventuelt?

Det er ikke så dyre deler så jeg ville ha byttet knuter uansett. Du bør også bytte transomlager hvis det er gammelt. Også må du sjekke oppretting av motoren med en tolk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...