Jump to content

Ekstreme prisforskjeller på opplag!


MaSa

Recommended Posts

Har ringt litt rundt og sjekket diverse plasser mtp opplag for vinteren.

Jeg har lyst til og ha innendørsopplag denne vinteren da jeg har en del arbeid som skal gjennomføres i løpet av vinteren.

 

1 tilbud: 33.000kr

2.tilbud: 22.000kr

3 tilbud: 17.000kr

4 tilbud: 16.500kr

5 tilbud: 13.000kr

 

Og de fleste var like på utendørslagring der varierte det fra 150 til 200kr pr fot.

 

Alle tilbud på innendørs lagring var med:

 

Opptak

Høytrykkspyling

Krybbe

Strøm

Vann

Utsetting

Temperert hall

 

Er dette normalt med så store avvik innenfor ett og samme område?

Og hva ser dere på som normale priser for innendørs lagring?

 

Båten er forøvrig 27 fot.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Har du mulighet besøker du de forskjellige opplagene og danner deg et bilde av folket.

Synes selv at 13000.- var i det dyreste laget for opptak,steam under og vask over,(vann og strøm ser jeg på som service,lagring i frostfri hall og sjøsetting.

 

Er ikke konservering inkludert?

 

Da tar jeg høyde for at det er opptak og setting ved kai der dem holder til og ikke transport flere mil langs landevei.

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner til 3 av stedene.

Alle er helt ok steder og ha båtene sine,dem 2 dyreste er nok beregnet på folk med penger og båter fra 40 fot og opp,iallefall hvis man ser på lokaler båter og alt rundt på stedene deres.

 

Konservering er ikke inkl. og kran er på alle plassene.

13.000 er på grensen av hva jeg er villig til og betale,for jeg har hatt båten utendørs i alle år og har ikke hatt problemer med det.

 

Men siden jeg har litt og gjøre i år så ville jeg gjerne hatt den inne,og der jeg har båten idag er også det billigste så langt.

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Ved innelagring.

Sjekk at du faktisk har lov til å jobbe i båten under opplaget.

Flere plasser er det knapt nok lov til å besøke båten i løpet av vinteren og langt fra gjøre noe arbeid i den.

 

Personlig syns jeg hele poenget med innelagring da falt bort.

 

Priser pr. i dag har jeg ikke peiling på

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Flere plasser er det knapt nok lov til å besøke båten i løpet av vinteren og langt fra gjøre noe arbeid i den.

 

 

Det å lagre flere båter innendørs er en komplisert affære å krever godkjenning fra brannvesenet som vil si noe om sikkerheten og maksimalt antall båter å avstand mellom båtene osv. Ganske ofte er godkjenninger fra brannvesen midlertidige dispensasjoner i de tilfeller der bygget ikke har skummanlegg osv. å et av kravene i dispensasjonen er som oftest at intet arbeid skal skje i lageret. Et lager er et lager å ikke et verksted. En brann i en enkelt båt vil garantert føre til full fyr i alle båtene i lageret om ikke det finnes et riktig dimensjonert automatisk brannslukkningsanlegg.

 

Det er altså ikke bare vrangskap fra de som driver opplaget, det har sin forklaring. De opplagene som tillater den enkelte å gjøre som de vil er muligens de dyreste å sikreste eller de farligste å mest useriøse.

 

13K er drit billig for de tjenester du har bedt om.

Link to post
Share on other sites

For 8 år siden spurte jeg for morro skyld. Fikk jeg ett "tilbud" på 16000,- for en 29 foter i oppvarmet hall. Ble utelagring til 4000,-

 

Begge prisene var inkl. opptak, spyling, krybbe og utsetting. På den tiden tror jeg også strøm var inkl. for utelagringen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Jo,kanskje ikke så galt alikevel.... Har ei tante som betaler 25000.- for opptak med bil med kran,transport 28mil tur/retur,steam under,utvendig og innvendig vask,lagring frostfritt,batteriservise og tilslutt transport og sjøsetting.(løft og transport utgjør 12000.-) Dette er en Bavaria 29 Sport.

 

3000+ for full polering

3000+ for stoffing

1500+ for skraping av drev

3500+ for konservering av motor.

Jobben inkluderer tømming av vann og kloakk,av/på av drev,utskifting av oljer og filtre,samt gjennomgang av båt for sjekk av feil og mangler. Oljer,filtre og sink kommer i tillegg til prisen.

 

Så hennes endelige pris blir fort på 40000 :sweat: .

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...