Jump to content

tæring i varmeveksler


jensemann2

Recommended Posts

Da jeg oppdaget at propellmutteren var avtært på båten, begynte jeg å tenke på følgende:

 

Kan det, eller er det sannsynlig at det har forekommet alvorlig tæring i saltvanns-delen av varmeveksleren når båten har ligget stille i havn i lang tid?

Har ikke sjekket anodene i motoren...

Link to post

Da jeg oppdaget at propellmutteren var avtært på båten, begynte jeg å tenke på følgende:

 

Kan det, eller er det sannsynlig at det har forekommet alvorlig tæring i saltvanns-delen av varmeveksleren når båten har ligget stille i havn i lang tid?

Har ikke sjekket anodene i motoren...

Tæring eller korrsosjon kan alltid forekomme i sjøvannsdelen av en varmeveksel, men har du offeranoder der så er det sjelden noe stort problem

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post

Tæring eller korrsosjon kan alltid forekomme i sjøvannsdelen av en varmeveksel, men har du offeranoder der så er det sjelden noe stort problem

Uansett bør du ta av varmeveksleren, åpne den og trekk ut kjøleribbene. Disse rengjøres grundig. Når dette er frahverandre ser du etter tæring, det ser du med en gang. Min gamle satt rett og slett fastgrodd sammen etter at forrige eier hadde forsømt vedlikeholdet.

:sleep:

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn


×
×
  • Create New...