Jump to content

Joda 850 TC - noen som har en slik på vestlandet?


bjoris

Recommended Posts

De Joda 850 TC som ligger for salg nå er alle 3 på sørlandet og dermed er det jo langt å reise for en vestlening for å se på.

 

Aktuell kjøper har heller ikke noe erfaring med båter av denne typen så det kan jo være at båten ikke faller i smak også og da er det mye tid og penger bortkastet om en reiser helt til sørlandet for å se på dem som ligger for salg pt.

 

Derfor, dersom det er noen her som vet om en eller har en selv som ligger på vestlandet, helst i nærheten av Stord og som det kunne vært mulig å fått sett på hadde det vært storveis:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Det er absolutt verd å reise for å se nærmere på den hvis du er en seriøs kjøper. En slik båt koster 700-900.000 som brukt avhengig årgang og da er reiseutgifter minimalt i forholdvis :-)

 

Jeg kan fortelle at jeg har vært i tanke om å skaffe denne Joda 850 for 2 år siden, men endret til slutt i en lavere prisklasse. Denne båten falt i min smak med gode sengeløsninger og ganske mye oppbevaringsplass. En pen og klassisk båt med snekkestil. Et lite minus er pantry som jeg synes er i det minste laget. Jeg drog faktisk til østlandet og sørlandet og avtalte for flere visninger i samme periode - bor forresten i Bergen!

 

Du kan få fraktet båten på en lastebil eller lastebåt til der du vil ha båten hvis du da ikke henter den selv. Det gjorde jeg.

 

Lykke til!

Mvh erund

 

Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A

Link to post
Share on other sites

Kjenner han som har den raskeste til salgs.

 

Skikkelig kar, og skikkelig båt med rett motor.

 

Den båten kunne jeg godt hatt selv!!

 

Anbefales!

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Takk for svar, jeg er bare konsulenten så er derfor gira på at kjøper får sett på tilsvarende båt i nærområdet ellers kan det bli mange og lange turer før drømmenbåten har dukket opp. Det er ikke så lett å se for seg hvordan en båt er når en ikke, som meg, har vært på veldig mange båtmesser og hatt 8 forskjellige båter di siste 30 årene...

 

Vel, denne 2004 mod Joda 850 TCen virker pt mest interessant. Såpass interessant at det kanskje kan være aktuelt å be noen om å foreta en "venne-besiktigelse"?. Du skulle ikke ha tid Kodvaag?

 

Inntrykket fra selger er at båten er i svært god stand, men det er jo veldig greit om noen enkelt kan bekreftet dette før vi brenner av en helg for evt inspeksjon. Nå skal kjøper sove på det, men det er egentlig mye båt for pengene. Ønsket er en båt til 5 av nyere dato til overkommelig pris og med alt en kan forvente så er dette bra syns jeg... Den raskeste er mye dyrere og har ikke akterkabin. I den prisklassen er Baltic mye mer interessant...:)

Redigert av bjoris (see edit history)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ingen som har en slik de vil vise frem altså? Det er ikke behov for noen prøvetur eller noe, bare så kjøper hadde fått ett inntrykk av båten før vi svir av tid og penger på en sørlandstur... Jeg har så fordømt dårlig tid til å være med på slikt selv om det jo er knallgøy...:)

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ok, sikkert fin den, men jeg vil tro mange heller havner på en litt eldre Baltic enn denne. Det som trigger kjøper her er nettopp at det er såpass mye rimeligere enn en Baltic og tilsvarende... Ellers er den jo uten akterkabin...

Blogg:S/Y FRI -  (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model

Link to post
Share on other sites

Ops, det er den til 660.000,- jeg kjenner eieren og går god for at båten er hel og fin...

Altså den som ligger med 24 knop, den som går 25 har jeg ikke sett.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...