Jump to content

Brukererfaringer Garmin GPSMAP (521S)


-morten-

Recommended Posts

Heisan har fått instalert ny GPS i båten på hytta. kjørte utover en kveld for å prøve lit. satt å trykka en del hehe.. Lurer på om noen har bruker tips? Jeg fant etterhvert ut hvordan jeg ville ha kartskjermen med dem data som var relevant. Men hvor i huleste skifter man mellom infoskjerm og fullkart.. får opp fullskjerm ved å klikke på vensterpiltasten men hvordan går man tilbake? skjøndte heller ikke hvordan jeg fikk endret kurs opp og nord opp! uansett hva jeg valgte så var nord opp på karttet når jeg gikk ut igjen.. kurs opp er det jeg ønsker. når jeg slo av og på plotteren så gikk den tilbake til kurs opp igjen..

 

prøvde så vidt den guide too fungsjonen men den skjøndte jeg lite av. søkte opp steder men det så ut som for meg at det ble bare en kursstrek direkte fra meg til destinasjon! endrer dette seg når man begynner å kjøre eller? legges det opp automatisk rute? og hvor konservativt er denne navigasjon?

 

Som dere skjønner så er jeg en av dem som ikke leser bruksanvisninger så nøye hehe.. selv om jeg vet jeg burde!? Kansje noen her har noen brukertips på denne? Jeg har bare en gammel GPS fra før uten kart, så jeg bruker bare posisjonene og fartten på denne..

 

forøverig virka den veldig nøyaktig og skjermen var mer enn stor nok, veldig rask å zoome ut og inn og lettleselig. Tror ikke jeg kommer til å bruke så mye dem alternative view`ene.. vanlig navigasjonskart er nok det mest naturlige for meg. samt fiskekarttet med alle kurver da.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Eg heng meg på denne med eit tilleggsspørsmål: Er det mulig å få plottaren til å vise meir kart forran båten?

-td. 90% forran båten og 10% bak?

For slik min plottar er (fabrikkoppsett) viser den like mykje, om ikkje meir kart BAK båten enn forran..

Evrybody can be tough....

.........in a distance..!

-FDU2-

Link to post
Share on other sites

Har denne selv, synes den funker bra. Svært enkle menyer og lett å sette opp.

Er mulig å endre hva som er "default" når den starter opp, slik at f.eks. kurs opp er standard, det har jeg gjort på min. Hvordan husker jeg ikke i farten, har hatt den et års tid, men menyene er jo svært enkle. Om du ikke finner ut av det så er jo manualen et godt sted å starte :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...