Jump to content

Hvordan ankervinsj til Nidelv 24?


Merlis

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg vurderer sterkt å montere en ankervinsj på min Nidelv 24. Jeg har forsøkt å titte litt rundt, men veit ikke hva som egner seg best. Jeg må i allefall ha en vinsjkasse som står på badeplattformen.

Har dere noen anbefalinger til en slik båt? Må vinsjkassen skjæres ut etter skroget på båten?

 

Har ikke peiling på slikt, så jeg er takknemlig for all hjelp og anbefaling jeg kan få :)

Link to post
Share on other sites

Du har vel i hverfall 2 alternativer. Du kan du velge løsninge med kasse som står på denne, eller en innvendig løsning hvor kun anker og ankerrullen plasseres på plattformen. Utvendig løsning er vel enklest rent fysisk, men tar opp masse plass der bak. Har selv eid nidelv 24 (83 model med rundsitter bak). Dieseltanken er jo en liten utordring ved at den ligger helt bak i båten. Men mulig en liten innvendig vinsj montert bakers/øverst i en av sidebenkene kan fungere, tauet må da løpe så høyt som mulig "oppunder" og over dieseltanken - mulig et rør er hensiktsmessig. Videre må tauet ha litt plass til å renne ned fra kabularet. Det er jo masse (ca 5000) nidelv24 der ute, så noen har helt sikkert løsningsforslag liggende klart. Alle større leverandører har egnede modeller.

Redigert av terron (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei Terron!

 

Takker for godt svar. Jeg tenkte også på innvendig montering, men kom frem til at dette kanskje ble vanskelig med tanke på dieseltanken. Jeg skal kontakte noen forhandlere i morgen og høre hva de har å anbefale også. Jeg håper på en "innvendig løsning", men er også helt åpen for kasse på badeplattformen.

Jeg har også rundsitteren, så jeg har mulighet til å kanskje få montert under en av sidebenkene.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...