Jump to content

Sommeren 2011 - mye fin båtkjøring ved Nøtterøy/Tjøme


Los Endos

Recommended Posts

Hei!

 

Jeg synes til tider det er mye fokus på enkeltstående negative episoder på sjøen. Jeg vil gi en honnør til alle som ferdes hensynsfullt på sjøen, og det er nesten alle!

 

Denne sommeren har det dessverre vært flere alvorlige ulykker på sjøen, med tragisk utfall. Men det er altså tusenvis av båter på sjøen hver dag, og de aller, aller fleste oppfører seg eksemplarisk. Jeg synes sommeren i år har vært bedre enn på lenge!

 

Hekksjøgeneraler - har aldri vært noe stort problem for meg, og i år har jeg egentlig bare sett en eneste båt som gjorde seg fortjent til denne lite ærerike tittel. En Pricess V et-eller-annet-stort som kom i halvplan på innsiden av Burø ved kongehytta, og fortsatte langt inn i Vrengensundet. Ubegripelig dårlig kjøring. Båter ved land ble omtrent skylt langt opp på svabergene.

 

Skjærgårdstjenesten har til og med begynt å ta det rolig fordi steder der det ligger mange båter. Det var ikke slik tidligere.

 

Nesten alle har hatt redningsvest på seg i år, særlig etter de omtalte ulykkene i begynnelsen av fellesferien.

 

Nesten alle respekterer nå områdene med 5 knop, og det virker også som om de fleste synes det er greit å begrense seg til 30 knop andre steder i skjærgården.

 

Jollekjøring av barna - virker som om det også har roet seg litt??

 

 

Mulig det kan være det fine været på våre trakter i sommer som forårsaker mine positive inntrykk, men jeg håper denne utviklingen fortsetter i årene fremover.

 

Fortsatt god sommer! Det er fortsatt 19 grader i vannet rundt Nøtterøy og Tjøme (målt i går kveld).

Link to post
Share on other sites

Må si meg enig i det Los Endos :wink:

Jeg bor på Husøy, og har vært endel utover mot Tjøme i år.. Noen hekksjøgeneraler er det jo, men mange har faktisk begynt å vise litt hensyn når de kommer i sin 40-50 foter, og jeg kommer i snekka mi på 20 fot :yesnod:

 

Det er bra :clap:

Bukh - Powering Marine Safety

Troll 20 med Bukh DV 10

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...