Jump to content

Vårens BÅTPLASSENTREFF i Sør-Trøndelag

torerikb

Recommended Posts

Som innflytta Trønder må jeg spørre: Hvor er Knarrlagsundet.

Tror uansett ikke at jeg har båten klar til i Mai, håper å ha den klar til ferien. Så et treff i Råkvåg i Juli/August (ehem kansje September :lol:) passer nok best for meg.

Knarrlagsundet er på Nord-Hitra, røffly 35-40 NM fra byen. Trivelig trøndersk "sørlandsidyll" med kro og gjestehavn, vel verdt et besøk. Ligger i hovedleden for fritidsbåt- trafikken, populært stoppested for mange. Kan bli ei trivelig mai-helg der ute!

mvh

Jan S

Redigert av JanS/ m/y Gygra (see edit history)

Old fishermen never die - they only smell that way!

Knarrlagsundet er på Nord-Hitra, røffly 35-40 NM fra byen. Trivelig trøndersk "sørlandsidyll" med kro og gjestehavn, vel verdt et besøk. Ligger i hovedleden for fritidsbåt- trafikken, populært stoppested for mange. Kan bli ei trivelig mai-helg der ute! mvh Jan S

Øhh, NordHitra?? Knarrlagsund er sundet mellom Fjellværøy og Ulvøy. Det ligger ØØNØ av Ansnes på Hitra. Avstand fra Børsa er ca. 45 Nm ("noe" lengre fra Trondheim).

Ellers stemmer beskrivelsen fortreffelig! Min yndlingshavn!!! Men ta båttreffet i slutten av mai; Dette vil jeg være med på!! (Både Pjolter og undertegnede er opptatt Kr.H.F.helga (5.-8. mai) og jeg regner med at vi begge kommer hvis datoen blir senere enn det!) Kjenner innehaveren godt, og det kan være en fordel å melde sin ankomst i litt god tid. :cheers:

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

Tror uansett ikke at jeg har båten klar til i Mai, håper å ha den klar til ferien. Så et treff i Råkvåg i Juli/August (ehem kansje September :lol:) passer nok best for meg. 

Knarren har rimelige overnattingsmuligheter også.... OG hurtigbåtforbindelse! Kom læll!

De har åpent i påsken + i helgene fra midten av mai til midten av juni. Deretter hel-åpent resten av sommeren.

Prisene er flotte for den som vil overnatte UTEN båt: kr. 500,- pr. par fra fredag til søndag.

Kjøleskap og muligheter for egen matlaging + middagservering (tillegg).

2-3 timer med bil fra Trondheim, eller med hurtigbåt.

Otto Skarsvåg vil gjerne vite hvilken helg (hvis dette blir aktuellt).

Hva med 20.-22. mai (helga etter 17. mai og Pinse)?? Kom med forslag!

De har åpent i påsken + i helgene fra midten av mai til midten av juni. Deretter hel-åpent resten av sommeren.

Prisene er flotte for den som vil overnatte UTEN båt: kr. 500,- pr. par fra fredag til søndag.

Kjøleskap og muligheter for egen matlaging + middagservering (tillegg).

2-3 timer med bil fra Trondheim, eller med hurtigbåt.

Otto Skarsvåg vil gjerne vite hvilken helg (hvis dette blir aktuellt).

Den helga tror jeg skulle passe ganske bra.

• 3 måneder senere...

Brigg stemmer også for et treff i Knarrlagsundet. Hvilken helg er ikke så viktig for oss, vi skal prøve å komme uansett.

Fjordårets treff i Råkvåg ble et skikkelig kvalitetstreff, selv om det ikke var så mange som møtte opp. Det var riktignok særdeles trivelig for oss som var der (synes jeg å huske). Brigg utfordrer alle som skriver positivt om et treff i Knarrlagsundet om å faktisk møte opp når den aktuelle helgen kommer. Ikke la dette bli nok et eksempel på "mye skrik og lite ull" :nono:

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

<{POST_SNAPBACK}>

Nøyaktig distanse fra Trondheim er 47 Nm. (29 Nm fra Trondheim til Brekstad og 18 Nm fra Brekstad til Knarrlagsundet).

Posisjon:

N63.39.789

E09.05.624

Redigert av John_Kr (see edit history)

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Litt info om stedet HER

Datoen er korrigert i forrige innlegg. Festivalåpning den 14. juli. Det vil visstnok bli innleid en stor lekter (som brygge) for å utvide kapasiteten.

Mere info etterhvert...

Men hva med de andre "hendelsene" utover? Dato osv. Noen som vet?

(Hopsjøen, Storfosna, Ørlandet, Lysøysundet, Råkvåg, Dolm.)

:flag: Dette var interesant, er d ikke en ide å lage en aktivitetskalender på forumet, fylkesinndelt el. så, slik at vi kan både gå inn å se hva som skjer i vårt område og legge inn det som skal sje. Synes ikke det er enkelt å få med seg alt rundt om i distriktene, leser gjerne om det i media etterpå og blir forb... for at man ikke var der.

Flere ideer irundt aktivitrtskalender ?

:flag: Dette var interesant, er d ikke en ide å lage en aktivitetskalender på forumet, fylkesinndelt el. så, slik at vi kan både gå inn å se hva som skjer i vårt område og legge inn det som skal sje. Synes ikke det er enkelt å få med seg alt rundt om i distriktene, leser gjerne om det i media etterpå og blir forb... for at man ikke var der.

Flere ideer irundt aktivitrtskalender ?

<{POST_SNAPBACK}>

God ide!

Vi nede i Oslofjorden savner også en aktivitetsliste for oss båtfolk. Mener det ble laget noe sånt i fjor.

Lykke til med treffet. Dere har en fantastisk skjærgård. Sitter ute på Averøya og skriver dette. Skulle gjerne ha bosatt meg rundt Langøya. Flott sted ute i havgapet!

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

• 1 måned senere...

Hvordan blir det med dette?

Knarrlagsundet kommende helg ble foreslått ovenfor. Er det noen som planlegger å legge turen innom der?

Brigg

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Jeg er fortsatt landfast, håper jeg får sjøsatt til helgen. Har jeg sjøsatt og været er sån noenlunde så blir det nok at man tar seg en tur, men hvem styrer dette arrangemangt? Det er jo synd at mange tror det er treff, men få møter opp.

Vi får høre om det er noen som koordinere dette........ :blush:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...