Petter-B Svart 18.Mai.2005 Del på Facebook Svart 18.Mai.2005 (redigert) Som søring og halvtrønder (gift med ei Ranheimsrype), har jeg et lite spørmål: Hvordan kan dere ha kalesjebåter i Trøndelag? Er det bare jeg som har vært uheldig med været i de åra jeg har bodd i Trondheim, for meg synes det som om idealbåten må kunne gå i mer enn 20 knop for å komme seg lenger enn Munkholmen, ha bakdør og masse varme.. Er det noe jeg har gått glipp av? Selv her nede i Vestfold synes jeg det hadde vært greit med bakdørsbåt og varmeapparat som ga nok ut av alle slanger. Hilsen Petter Redigert 18.Mai.2005 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
SvanenII Svart 18.Mai.2005 Del på Facebook Svart 18.Mai.2005 Flyttet opp til trøndelagen i fjor høst ( har uke pendlet hit i 2 1/2 før det..) hadde en flott tur fra telemark og oppover kysten. Tror det er mange Østlendinger som ville fått seg "hakeslepp" om de fikk sett det som vestlandet og midtnorge har å by på av natur. Det er selvsagt noe kaldere & "villere" skjærgår her ( ialle fall om man kommer seg ut på selve kysten og ikke tråler helt inne i Trondhems fjorden... Men, kalesje fører til en mere begrenset bruk av båten, vil jeg påstå, uansett om man bor på østlandet, vestlandet eller lengere nord. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordrafting Svart 18.Mai.2005 Del på Facebook Svart 18.Mai.2005 Hva er det dere skriver om, begrenset bruk av båt i trøndelag pga av vær ?????? Det er helårsesong her i åpen båt ja Det hele koker ned til å ha riktigeklær på seg F.eks. en stk Regatta flytedress holder til vinterbruk i 50 knop. Sitér dette innlegget Har nå to yamaha F350 i drift på samme båt Link to post
John_Kr Svart 18.Mai.2005 Del på Facebook Svart 18.Mai.2005 Som søring og halvtrønder (gift med ei Ranheimsrype), har jeg et lite spørmål: Hvordan kan dere ha kalesjebåter i Trøndelag? Er det bare jeg som har vært uheldig med været i de åra jeg har bodd i Trondheim, for meg synes det som om idealbåten må kunne gå i mer enn 20 knop for å komme seg lenger enn Munkholmen, ha bakdør og masse varme.. Er det noe jeg har gått glipp av? Selv her nede i Vestfold synes jeg det hadde vært greit med bakdørsbåt og varmeapparat som ga nok ut av alle slanger. Hilsen Petter <{POST_SNAPBACK}> No er det slik at vi bor her i dette området og været kan vi ikke gjøre så mye med. Hvilke båter vi har er selvfølgelig opp til den enkelte båteier. Om den skal være åpen eller lukket er avhengig av mange momenter. Det er jo en mulighet at alle i hele norge floytter alle sine båter i Oslofjorden, det er jo der varmer er og all båtglede er........... Ja dersom dette skjer så kan jeg tenke meg at båtturen ikke blir så hyggelig. Nei la oss trøndere ha det dårlige været og den ubeskrivelige flotte naturen. Husk en ting til - det er langt mellom båtene våres, vi slipper å seile i kø. Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Fjordutsikt Svart 19.Mai.2005 Del på Facebook Svart 19.Mai.2005 Flyttet opp til trøndelagen i fjor høst ( har uke pendlet hit i 2 1/2 før det..) hadde en flott tur fra telemark og oppover kysten. Tror det er mange Østlendinger som ville fått seg "hakeslepp" om de fikk sett det som vestlandet og midtnorge har å by på av natur. Det er selvsagt noe kaldere & "villere" skjærgår her ( ialle fall om man kommer seg ut på selve kysten og ikke tråler helt inne i Trondhems fjorden... Men, kalesje fører til en mere begrenset bruk av båten, vil jeg påstå, uansett om man bor på østlandet, vestlandet eller lengere nord. <{POST_SNAPBACK}> Hei Pål, du skal vel være med til Knarrlagsundet - synes det var noe kjent med signatur og båt - du må hilse Beate og jeg vil ønske dere en fin sommer Mvh Ståle Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 19.Mai.2005 Del på Facebook Svart 19.Mai.2005 Hvordan kan dere ha kalesjebåter i Trøndelag? Som folk sier, det er et spørsmål om innstilling. Vi bor ved sjøen, og stikker utpå når været innbyr til det. Planlagte turer kan forpurres av været, og det må man finne seg i. Jeg snudde ved Agdenes på tur ut fjorden for noen år siden, 22fot var litt lite i tremeters bølger... Ha alltid med ulltepper og varme klær, det snur fort! Strindfjorden er noe spesielt anlagt værmessig, det fins sjøulker som påstår at det skifter vindretning og vindstyrke der uten forvarsel raskere enn noe annet sted de kan komme på. Er det bare jeg som har vært uheldig med været i de åra jeg har bodd i Trondheim, for meg synes det som om idealbåten må kunne gå i mer enn 20 knop for å komme seg lenger enn Munkholmen, ha bakdør og masse varme.. Trondheimsfjorden er lang og rett, med ensformig terreng på sidene. For verdalinger og levangsbygg som skal ut fjorden, blir turen kjedelig i 30 knop også. For ikke å snakke om de innafor Skarnsundet... Inni Trondheimsfjorden er det omtrent bare hyttefeltene fra Langstein om Åsenfjorden opp til Tautra som innbyr til aktivt skjærgårdsliv, slik det er vanlig på østlandet. Men dette landstykket anbefales til dagstur og strandhugg, for alle som har anledning! Så lenge man ikke kommer for nær milliardærhyttene oppi lia... Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
vidarbre Svart 22.Mai.2005 Del på Facebook Svart 22.Mai.2005 (redigert) Dette er bare en av flere gode grunner til å komme seg fra Trondheim. Ingen skjærgård, ingen fjell, og for ikke å snakke om huspriser i forhold til hjemme på Helgeland. Men så skal sant sies at jeg er i slutten av min studietid og skikkelig lei, båtlivet hjemme blomstrer som aldri før og venner på båttur sender sånne MMSer med båtbilder. Og hjemme har de fleste åpenbåt. Vanlig syn er vel Rana 14 med 4-10 hk, sommer som vinter. Viksund en annen. Redigert 22.Mai.2005 av vidarbre (see edit history) Sitér dette innlegget Vidar Breivik "GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening '87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6 Link to post
Yute Svart 3.Juli.2008 Del på Facebook Svart 3.Juli.2008 Bussekaillfestival 2008, 24.27- juli, marina, Fjellværøy, Hitra Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Bare så synd at jeg er i Vesterålen den uka :cryin: Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
John_Kr Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Da e æ på plass.... Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Pjolter Svart 4.Juli.2008 Del på Facebook Svart 4.Juli.2008 Ligger på Ekne og blir her til Søndag. da settes nesen sørover mot Kragerø. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Bützfleth Svart 5.Juli.2008 Del på Facebook Svart 5.Juli.2008 Du får si fra når du nærmer deg, Pjolter. Kanskje vi kan utveksle Perkins erfaringer. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.