Jump to content

Frekk og arrogant båtselger


Sjøgutt

Recommended Posts

Jeg synes selgeren virker ærlig og oppriktig jeg da... har forteller klart hva han ønsker og ikke minst hva han ikke ønsker...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig må selgeren kunne skrive slike ting hvis han ønsker. Om det fremmer noe salg er en helt annen sak. Jeg skulle vært rimelig desperat hvis jeg tok kontakt med en selger som starter ut med HALLO - SJEKK PRISEN :lol:

 

Hva skjer hvis båten ikke blir solgt innen 25. august som er siste sjanse/mulighet?

Blir den senket?

Link to post
Share on other sites

Hva skjer hvis båten ikke blir solgt innen 25. august som er siste sjanse/mulighet?

Blir den senket?

Da setter han ned prisen

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Kunder uten finansene i orden er noe dritt :giggle:

Selvsagt, da de ikke er kunder men "wannabees"

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Tja, ikke alle får finansiering.. en må nok ha en egenkapital og orden i boet... har man det så har man finansene i orden... Man trenger ikke gjøre det værre en det er

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Båtplass kan ordnes, det er kun snakk om penger.. har man nok penger så får en båtplass der en vil.. Det står intet om at denne plassen er gratis

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Det jo være slik at folk får skrive , og fremstille seg slik de selv vil. Så bestemmer jeg hvem som skal få pengene mine.

 

Det som kanskje irriterer enkelte , er jo smart-ass faktene med å ramse opp en haug med navn på båter som overhodet ikke har noe med salgsobjektet å gjøre-kun for å få flest mulig treff på søkeord. Etter min mening burde FINN strøket tullet.

Link to post
Share on other sites

Siden jeg refererte til Samme annonse i an annen tråd (Finn/krakk) så fikk jeg lyst til å skrive 2 ord her også.

 

Selgeren til Aker Yachts er en amatør uansett bransje og annonsen ser ut som den er utformet av en guttunge.

Som en annen nevnte i den andre tråden etter å ha hatt kontakt: han virket litt "rask" av seg.

En tredje her inne hadde vært i kontakt med selgeren vedrørende en annen båt han annonserer og da ante han ingen ting om båten og refererte bare til at man måtte ringe eier.

Hvilken oppgave har da denne "mellommannen" ?

 

I en situasjon hvor jeg kjøper en vare er det ikke meg som skal overbevise selger om at jeg skal ha varen, det er heller han som gjennom informasjon og tillitbygging skal overbevise meg om at det er rett vare og rett salgskanal.

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Seriøsiteten i annonsen og en kikk på proff skattelistene og brønnøysund ga meg ikke akkurat løp og kjøp nerven her.

 

 

Om båten er billig og bra gjør det vel ingenting om selger er usympatisk,har lite inntekt eller firmaet hans om så nesten skulle vært konkurs, Bare du får kjøpt båten billig og får den ført over på deg kontraktsmessig... :rolleyes:

 

Siden han tydligvis ikke eier båten heller så ville jeg gått på eier og fått den for summen som annonseinnehaver får den for.. fungert for kompis flere ganger ved kommisjonssalg av bil :smiley:

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Nå har du nok misforstått VannTro ! Man skal betale prisforlangende, ikke diskutere eller stille dumme spøsmål, og sist men ikke minst føle seg priviligert over å få kjøpe båten. I dagens båtmarked tror jeg det er langt mellom slike kunder, men så det er sagt..! Gromm båt, og ikke gærn pris men jeg hadde valgt en annen selger :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Nå har du nok misforstått VannTro ! Man skal betale prisforlangende, ikke diskutere eller stille dumme spøsmål, og sist men ikke minst føle seg priviligert over å få kjøpe båten.

 

Pokker, jeg får nok ta et kurs før jeg guider selgerne mine videre i markedet.....

Skal du kjøpe fugemasse eller skal du bare stå der å smake på den....:lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

I en situasjon hvor jeg kjøper en vare er det ikke meg som skal overbevise selger om at jeg skal ha varen, det er heller han som gjennom informasjon og tillitbygging skal overbevise meg om at det er rett vare og rett salgskanal.

 

 

:yesnod::yesnod: Uhøflige eller arrogante selgere selger ikke til meg. Og han skal liksom være profesjonell båtselger?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...