Jump to content

Frekk og arrogant båtselger


Sjøgutt

Recommended Posts

Noe skal man gremmes over og denne annonsen er en slik, kunne rett og slett ikke la det være. Husk at han ville bare ha hyggelige kunder også og hva med om du vil prøvekjøre vidunderet og finner ut båten ikke var noe for deg alikevell. Må du da kjøpe den?... er jeg seriøs om jeg ikke kjøper den i selgers øyne?.. :confused:

Link to post
Share on other sites

Har og hatt en erfaring med Aker Yacht. xxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxx xxxx xxxxx. Skal utdype det i en hentetråd jeg skal meke meg til å lage etterhvert. Men holdt på å kjøpe båt via de, med innbyttebåt, men trakk meg etter noen dager, og gikk for tilbudet til Heitmannmarin. (måtte bare hive litt bensin på bålet nå rett før leggetid)Kommentar fra moderator: Udokumentert påstand slettet

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

Vel kunder er kunder, pratmakere og andre "tullinger" som sender mail om ting de ikke har noe med er noe annet, de har ikke til hensikt å kjøpe båten men kun lage kvalme for selger..

:yesnod:

Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod.

Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350.

 

Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye"

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde uansett ikke ringt på en slik annonse med en slik fremtoning!

 

Sitter og vurderer og oppgradere båt til bavaria 37 sport og har utelukket 2 personer pga oppførsel på tlf og annonse.

 

Greit at han kanskje bruker mye tid på folk som er nysgjerrige men litt må man da tåle da man er båtmegler!

Det er jo akkurat det samme for boligmeglere,mange som vil se og holde seg oppdatert!

 

Salg er en vanskelig bransje og dermed er det vel også viktigere enn noengang å være imøtekommende og ikke avvisende?

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Største fantefirma jeg har vært borti.

 

Samme firma som stadig kommer med annonser på FINN hvor til dels STORE båter kommer til salgs med "Solg" lapp i det de blir lagt ut.

Nei, det minner om "støvsugerselgere" som har kastet seg på båtsalg.

 

Jawik:

Vi smører kunden med fugemasse og lim, så er han "stuck" med oss :thumbsup:

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nei, det minner om "støvsugerselgere" som har kastet seg på båtsalg.

 

Er en mann som driver AY, en xxxx xxxx xxxxxx. Han jobber 50% som eiendomsmegler, og 50% som båtmegler. De andre er selvstendig næringsdrivende som selger i AY sitt navn. Dette i flg han selv, da jeg som sagt har vært i prosess med de.

Navigare neccesse est, vivere non est neccesse.

Link to post
Share on other sites

En helt OK annonse. Pris uten MVA fordi båten er registrert på firma. Det BØR være et firma som kjøper båten, alle garantier er borte.

Prisen er relativt lav, hva er galt med å påpeke dette?

 

Og at han ikke ønsker å kaste bort tid på drømmere har jeg full forståelse for.

Selv har jeg hatt en teaser ute i våres på min egen båt. Har fått henvendelser fra folk som prøver seg med bud på halve prisen, aldri møter til visning, har egentlig ikke råd til så dyr båt, må selge båten sin først, er bare ute etter å teste båt i nærmiljøet osv osv... De som blir støtt av denne teksten vet nok innerst inne hva selgeren mener. Når "Sjøgutt" skal selge sin egen båt er nok han også glad til for å slippe de pratesalige drømmerne.

Link to post
Share on other sites

Det er helt greit at man legger ut slike annonser,men jeg trur du mister flere potensielle kjøpere enn du aner.

 

Ser på meg selv,jeg planlegger kjøp men jeg vil da for svarte kikke på båten først!

Gidder jeg ringe en som har en slik annonse når jeg ikke vet om jeg kjøper eller ikke ??

Nei det gidder jeg ikke dermed så mister han meg som faktisk skal kjøpe,men er ikke helt sikker på båten,men ville gjerne tatt en prat,sett båten prøvekjørt osv osv...Men siden sjansen er til stede for at det kanskje ikke blir kjøp er jeg heller redd for oppførselen hans!

 

Nei litt uproft føler jeg!

 

Trur flere kvier seg for og ta kontakt med en slik annonsør,dermed mister dem kjøpere også!

 

Du må tåle litt dritt for så og få solgt!

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg lest alle innleggene, men reklame har han klart å få fra annonsene.

Så gjenstår det å vurdere om all reklame er god reklame

Redigert av Sit (see edit history)

Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350,

Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening

Link to post
Share on other sites

Har og hatt en erfaring med Aker Yacht. xxxxxxx xxxxxxxxxx xxx xxx xxxx xxxxx. Skal utdype det i en hentetråd jeg skal meke meg til å lage etterhvert.

Så det var deg, ja. Jeg satt og tenkte på at jeg hadde sett en tråd her tidligere der Aker Yacht ble nevnt i ikke helt positive ordelag. Men jeg husket ikke hvilken tråd det var.

Ser frem til at du skal utdype dette...

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Samme selger bruker båtannonser til å reklamere for seg selv. Se her Er dette lov i.h.t. finn.no's regler? Jeg antar at båten er solgt og nå vil han bruke resten av den betalte tiden til å reklamere for seg selv. RIB til 190 000 passer ikke til det bildet. Når vi søker på noe så ønsker vi å få det vi søkte på, ikke noe annet.

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Og det var denne mailen som startet det hele. Sånn passe krass synes jeg. :thumbsup:

 

 

 

Dette er det mest arogante, overlegne, bedritne annonsen jeg noen sinne har sett, eller opplevd. Andre båtinteresserte kan med andre ord ikke ta kontakt med deres firma. Har du det så travelt at du bare har forakt for dine potensielle kunder så har jeg ett meget godt forslag til deg, FINN DEG ETT ANNET YRKE

Link to post
Share on other sites

Om båten er billig og bra gjør det vel ingenting om selger er usympatisk,har lite inntekt eller firmaet hans om så nesten skulle vært konkurs, Bare du får kjøpt båten billig og får den ført over på deg kontraktsmessig... :rolleyes:

 

Siden han tydligvis ikke eier båten heller så ville jeg gått på eier og fått den for summen som annonseinnehaver får den for.. fungert for kompis flere ganger ved kommisjonssalg av bil :smiley:

 

 

Prisen er en ting, men tilstand er noe helt annet. Dette er salg av brukt båt, og en ting som da er sikkert er at ingenting er sikkert. :smash:

Får du en haug med katter i en sekk med på handelen så sitter du på bar bakke hvis firmaet er borte. mad0218.gif Eller du kan få et lite H... hvis selger er lite sympatisk.

 

Det er bra sikkert at ingen selger noe så billig at jeg hadde hoppet på en slik handel. Man må da frykte det værste, og ta alt annet som en bonus.

Redigert av Fjellmatros (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...