Philonica III Startet 8.Desember.2004 Del på Facebook Startet 8.Desember.2004 Hei Hadde en fabelaktig (fiske) tur på sjøen i dag. Drog fra Holmestrand kl. 8 i dag tidlig for å prøve fiskelykken. Fisk ble det dårlig med- fire småtorsk og to sild, men sola kom frem og vannet lå speilblankt så langt øyet kunne se. Kl. 13 var det 8 grader i luften og 7 grader i vannet, skyfri himmel og sol mellom Mølen og Horten. Topp Tur! Reidar Sitér dette innlegget Link to post
Kotnes Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Dårlig gjort. Hva med oss som ligger på land. Blir vi snart invitert på tur. Du holder båt. Vi holder diesel og morrobrus. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Tine IV Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Dårlig gjort. Hva med oss som ligger på land. Blir vi snart invitert på tur. Du holder båt. Vi holder diesel og morrobrus. Bare kom det . Er hjertlig velkommen til Horten , hørtes ut som et meget flott forslag med og kansje litt Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
mavi Svart 8.Desember.2004 Del på Facebook Svart 8.Desember.2004 Lurer på om jeg skal ta med kameraet på sjøen i morgen sånn at jeg kan friste dere som allerede har avsluttet båtsesongen alt for tidlig. Har hatt mange fine turer i det siste. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Lurer på om jeg skal ta med kameraet på sjøen i morgen sånn at jeg kan friste dere som allerede har avsluttet båtsesongen alt for tidlig. Har hatt mange fine turer i det siste. Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å være på sjøen hele lørdag og hele søndag - og ja, jeg blir visst virkelig nødt for å ta med et camera, bare for å vise at sjøen er like anvendelig i desember som i juli . . . . forutsatt at man ikke har funnet på å sette båten høyt opp på land mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Jeg vet allerede nå at jeg kommer til å være på sjøen hele lørdag og hele søndag - og ja, jeg blir visst virkelig nødt for å ta med et camera, bare for å vise at sjøen er like anvendelig i desember som i juli . . . . forutsatt at man ikke har funnet på å sette båten høyt opp på land mvh Poseidon Hinter du til noen spesielle..? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Hinter du til noen spesielle..? Nei egentlig ikke, men der synes å være opptil flere som lever med den vrangforestilling at når blåbærene er plukket så skal båten langt opp på tørt land og dekkes anstendig til med burka. Og der blir den stående til bjørkeløvet spretter i mai. Etter min mening skal båter være på sjøen - og brukes. Du har vel forøvrig båt både på sjø og land, så der er du bedre skodd enn de fleste - og nå begynner du trolig å bli så landsyk at det er rett før du velter igang Wichmann og tar Lasarus sørover... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Tugman Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Nei egentlig ikke, men der synes å være opptil flere som lever med den vrangforestilling at når blåbærene er plukket så skal båten langt opp på tørt land og dekkes anstendig til med burka. Og der blir den stående til bjørkeløvet spretter i mai. Etter min mening skal båter være på sjøen - og brukes. Du har vel forøvrig båt både på sjø og land, så der er du bedre skodd enn de fleste - og nå begynner du trolig å bli så landsyk at det er rett før du velter igang Wichmann og tar Lasarus sørover... mvh Poseidon Hehe..ja du kan så si! Er nesten helt syk om dagene.. Skal oppover en tur om et par uker for å roe den værste kriblingen Skal ikke rare lysningen til i vinterværet før jeg nesten begynner å pakke bagen for å hente dampen sørover Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Etter min mening skal båter være på sjøen - og brukes. mvh Poseidon Så riktig så riktig . Båter skal brukes , men ikke lett vis du bor slik som skuta vi så på Autofil igår da (onsdag) så det er jo noen som er unskyldt med at det er umulig og få brukt den , stakkars dem ...... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Sigurd Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Jeg er egentlig sjeleglad for vinter og opplag jeg. Er nesten like mye i båten vinterstid som sommer selv om den ligger på land. Hadde aldri i verden fått gjennomført alle planer og prosjekter med båten i bruk på vannet. Nå ser den ut som en snekkerbod og ei byggetomt. Fyrer og koser meg, drømmer og legger planer. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Nå har jeg min første båt som er beregnet for vinterbruk. Dessverre ligger den på land for skifte av bunnventiler og gearkassa er til reprasjon. I Frognerkilen ligger båtplassen min tom med bobler som sørger for at det er isfritt. Heretter skal jeg bare ta den opp om våren for vask og stoffing samt skifte anoder. Neste vinter blir altså første vinter på vannet og det gleder jeg meg til! Lykken må være selv å bestemme når presenningen legges over for ikke å snakke om tas av! Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Seastar Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 (redigert) Er på vei ut for å prøve meg på "Juletorsken" nå jeg! Sier ikke mer P.S. Venter på mitt første digitale kamera, som er bestilt på nettet. Når det er ankommet så kanskje jeg greier å få inn et bilde fra en slik fisketur, som jeg regner med det blir mange av fremover. (Og til de som måtte lure, så kan jeg allerede nå bekrefte at jeg bruker som mal å holde opp fisken til venstre for meg , så dere ikke tar feil av hva som er på motivet! Hørte jeg noen nevne, "Skitt fiske"? Redigert: Tilbake kl. 14.30 og nå står torsken og "trekker" og alt er iorden med tilbehør - regner med at husets frue kommer til å like dette, og for ikke å snakke om hvor ekstra dorsk man legger seg nedpå til en aldri så ørliten dubb på sofaen! Gleder meg til i morgen - da skal jeg en annen plass hvor det var mye stor fin sei, fikk jeg høre på VHF'en av kompiser! Redigert 9.Desember.2004 av Seastar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Etter min mening skal båter være på sjøen - og brukes. Så enig, så enig. I mine 25 år som båteier har jeg ALDRI hatt båten i vinteropplag. Blir jo en del mindre brukt i vinterhalvåret men de beste båtopplevelsene jeg husker fra tidligere tider er fra vinteren. Steinkaldt (i vestlandsk målestokk betyr det 5-6 minusgrader ), stille og klart vær, stort finere kan det ikke bli.......... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
jada Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Etter min mening skal båter være på sjøen - og brukes. Ja, når det ikke er is og snø Er det ikke bra at noen av oss har båten på land, for da er det så god plass til dere andre som som er ute "døgnet rundt - året rundt" . Båten min har lagt på vannet EN vinter. ALDRI MER. For det første ble den ikke brukt. Jeg og familien har annet fore gjennom vinteren. Det er sant nok ikke ofte det er is her på mine trakter, men det var det den ene vinteren. Jobbet endel med å holde isen borte fra skutesidene, og snø og is borte fra resten av båten. Nei, det var mer bekymringer enn glede den vinteren Nå er båten innpakket like utenfor her , og SÅNN som jeg gleder meg til våren (Måtte bare få en liten motvekt til alle vinterbåtbrukerne) Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 (redigert) Hadde en fabelaktig (fiske) tur på sjøen i dag. .....Må jo bare henge meg på denne og istemme Philonica's påstand. Flott fiskevær i går ettermiddag. Var ute i 3 timer, sammen med svigersønn JIBB / MAC. Sola skinte, sjøen blikk som et stuegolv og torsken bet. Balsam for sjelen, spør du meg! :o) Kjøkøysund, med Vraktangen til venstre: Redigert 9.Desember.2004 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
mavi Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 Var ute en tur i dag selv, men glemte kameraet Fikk et par torsk største på 4-5 kg i garnene og masse krabber i hummerteinene Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 9.Desember.2004 Del på Facebook Svart 9.Desember.2004 (redigert) Klart det at det er jo liten vits i og ha båten på vannet hele året om den ikke blir brukt da heller.Bør jo ikke ligge utpå bare for at andre sier og mener det . Nei kos dere med båten på den måten dere syntes det er best , er vel det som teller vel ? PS:nesten nettopp kommet hjem fra sjøen (klokken 1845 ) nå ,etter en tur innom Holmestrad og fått kjøpt meg noen sildekaker .For fisken var så snill idag atte ,den beit it nei .... Tine II Redigert 9.Desember.2004 av TINE II (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Birchwood 320 Svart 10.Desember.2004 Del på Facebook Svart 10.Desember.2004 Da var min båt på land og eg 2000 kr fattigere for å få den opp.. Semi+mobilkrane. Men sesongen ikke over for eg har en båt til.. hehehe Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Laholm Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Våknet til lyden av vann fra takrennen, men valgte likevel å dra ut. Litt disig, men legger man waypoint på plotteren godt av land, er det ingen fare. (Har ikke radar, så begrensningen er at det må være nok sikt til å se andre båter (inkl. hurtigbåter) i god tid for å kunne svinge unna). Utfor Blia (Krossneset) var det god plass, ingen båter. (heller ingen fisker som "ville være med oss hjem") Gikk over til Austevoll, Kyrholmen. I behørig avstand fra oppdrettsanlegget, og fra noen blåser som sikkert indikerte garn, var det mer sei enn det vår familie spiser i løpet av en ukes tid! Finnes det noe bedre enn å stå på akterdekket og filetere fisk mens regn og vind sørger for at alt holdes noenlunde rent? Og så god som middagshvilen er etter fersk fisk i litt for store mengder! Båtsesongen er definitivt ikke over!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Poseidon Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Ja, det ble et par herlige dager på sjøen! Utseilt distanse i løpet av helgen er ikke mer enn 110 nm, men det ble masser av krinkelkroking rundt omkring mellom holmer og skjær i Ryfylke. Praksisturen for Fritidsbåtskippersertifikatet bør inneholde litt av hvert; instrumentseilas, mørke, manøvrering - og avslapping på frivakten...... mvh Poseidon Noen følger nøye med i kartet, og andre tar seg av styring og utkikk: .... og andre har tatt kaffekoppen med ut på dekk. Da er det herlig å være menneske Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Astor Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Jeg er egentlig sjeleglad for vinter og opplag jeg. Er nesten like mye i båten vinterstid som sommer selv om den ligger på land. Hadde aldri i verden fått gjennomført alle planer og prosjekter med båten i bruk på vannet. Nå ser den ut som en snekkerbod og ei byggetomt. Fyrer og koser meg, drømmer og legger planer. Samme her. Om sommeren blir båten brukt til turer. Nå skal ting forandres på og pusses opp. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
skippy Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Hadde og en tur i Ryfylkefjordene på lørdag. Var fisken vi var ute etter, men.... Ble ein liten sei til katten. Er ikke den som er mest tolvmodig med snøret. Halvtime uten napp så har jeg fått nok. Ser på det nederste bilde til Poseidon. Er det broa fra Sokn over til Mosterøy som er i bakgrunden? Kom ikke lenger nord enn Vassøy vi. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 12.Desember.2004 Del på Facebook Svart 12.Desember.2004 Ser på det nederste bilde til Poseidon. Er det broa fra Sokn over til Mosterøy som er i bakgrunden? Johnny Stemmer det Johnny! Vi kom gjennom Linesundet, fortsatte sør for Rennesøy før vi gikk gjennom Rossøysundet og videre mellom Fisterøyene nordover til vi rundet Halsnøy. Samme runden både lørdag og søndag, fint vær, kjekke folk - helt topp! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Walter_S Svart 13.Desember.2004 Del på Facebook Svart 13.Desember.2004 Søndag (i går) var en fin-fin dag til å være på sjøen her i Fredrikstad-området. På Lera: Ved Hummerkrakken går det stortorsk på 40 / 50 meters dyp. Søndre Søster i bakgrunnen, til høyre. Lyngholmen og Papper til venstre. Det ble da noe torsk også - 2,2kg den største. En par timer senere. Torsken er "foredlet" - både lettsaltet og ferske filéer til middag. Det er mye god mat i store torskehoder også. I dag klarer jeg ikke å se sundet en gang, bare tåke......... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Poseidon Svart 13.Desember.2004 Del på Facebook Svart 13.Desember.2004 Søndag (i går) var en fin-fin dag til å være på sjøen her i Fredrikstad-området. I dag klarer jeg ikke å se sundet en gang, bare tåke......... Hei Walter, mange takk for en flott og pirrende beskrivelse fra fisketuren. Men når det gjelder den siste setningen; så kan jeg vel regne med at du har skrevet "RADAR" på ønskelisten til julenissen i år? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.